Schaduw op het beeld

Ik heb hier een akai tv die in eerste instantie niet werkte.
Er bleek een ledje van een strip defect te zijn.
Ik heb de led vervangen en alles werkt weer.
Maar nu alles in elkaar staat zie ik bij een witte achtergrond schaduw vlekken van de ledstrips.
Nu kwam ik erachter dat ik de lichtverdeelplaten verkeerd had terug gezet.
Dus dit aangepast maar de strepen zijn nog steeds te zien.
Heeft er iemand een verklaring voor dit of zou dit te maken hebben met de led die ik geplaatst heb.

Arco

Special Member

Lijkt toch een diffuser verkeerd-om...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Arco.

Dat zou ik ook gedacht hebben.
Maar vandaag nog eens gekeken maar de platen zitten goed.
Ze kunnen eigenlijk maar op een manier terug gezet worden.
Wat ik wel zie is dat de donkere streep precies de plek is waar de ledstrips zitten.
Zou het dan toch kunnen dat het aan dat ene ledje ligt wat is vervangen?

Arco

Special Member

Diffuser is niet horizontaal 180 graden gedraaid?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

.

[Bericht gewijzigd door Neovo Geesink op zondag 27 september 2020 18:24:04 (100%)

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view

Ik zie hetzelfde (maar dan wat minder heftig en vooral bij volledig wit beeld) bij mijn Samsung TV. Die is nog nooit uit elkaar geweest, ik vermoed gewoon slijtage van enkele LED-strips, het was een redelijk budgetmodel.

Als je het eerst niet zag dan zal het toch iets met montage te maken hebben vermoed ik?

Arco

Special Member

Als de donkere strepen exact op de plaats van de ledstrips zitten is er toch wat mis met de lichtverdeler.
Meestal is er een fresnel-achtige folie om het licht egaal te verdelen (om te zorgen dat plekken verder van de strip evenveel licht krijgen)
Als die verkeerd zit krijg je dit soort verschijnselen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Sja, ga je dit erg zien?? Bij goedkopere panelen zie je dit wel vaker..

Ik heb deze tv gekregen en ik weet niet hoe het beeld van tevoren was omdat hij het niet werkte.

Na het vervangen van een ledje werkte alles weer maar met deze strepen in het beeld.
Alles nagekeken en toen zag ik dat de defuser platen verkeerd zaten
Deze goed gezet maar nog steeds die schaduw vlekken.

Dan denk ik dat het normaal is voor deze tv.

Wat zou die TV ooit gekost hebben 300 Eu max??

Het probleem is opgelost.
Vandaag de tv weer opengemaakt en de lichtverdeelplaten zaten inderdaad verkeerd.
Stom stom stom ik had de harde pvc plaat tegen de lcd aan zitten ipv deze als eerste aan de led kant te leggen.
Maar toch iedereen bedankt voor de reacties.

Harde PVC plaat is altijd de eerste vanaf de LEDs, ja, best stom.. Je had na Arco z'n opmerking al gelijk een lampje moeten gaan branden