Probleem Bosch vriezer Inverter Embraco

Als de IGBTs er uit liggen, dan is de zekering ook defect, dat is niet aan de orde

op het internet wordt deze print aangeboden ter vervanging EECON-QD-VCC3-2456-95-0193525078- Ik wil dit maar gaan proberen de prijs laat een dergelijke gok wel toe. Ik heb getracht de front te verwijderen maar ben bang dat alles afbreekt. Zal een foto bijvoegen. Wat vinden jullie ?

Op 15 september 2020 17:04:35 schreef EricN:
Compressor testen gaat niet monofasig. Deze motor is enkel geschikt in samenwerking met de sturing. Om te weten wat juist het probleem is dien je de motor apart aan te sturen via de service modus. Geen idee of dit type die mogelijkheid heeft. Als je een foto vh typeplaatje post zal het eens inkijken. Mss ondertussen. Als je het stopkontakt in steekt (zorg dat het heel stil is) welk geluid krijg je dan uit de motor? De motor sturing initialiseerd dan normaal. Als het donker (soms moeilijk zichtbaar. Print open halen kan ook) is branden er dan ledjes in de motorstuurprint?

Al ingekeken?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

het type is GSN58AW40 (01) Het voorfront geeft -18 graden aan verder niets.

Heb via internet een nieuwe printplaat besteld (verwacht 19-10) voldeed aan dezelfde gegevens als de oude print. Ga dat maar eerst proberen, dan kunnen we dat uitsluiten. De frontplaat krijg ik er niet af, ben bang dat alles afbreekt

Je kan het enkel uitsluiten indien je de correcte print installeert.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Shiptronic

Overleden

Altijd uitkijken dat je geen extra fout inbrengt i.p.v. dat je iets oplost :), ook nieuw is niet altijd 100% garantie dat iets werkt!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ai!!! had dat eerder gemeld dat front -18 Gr aangeeft en verder niets doet.. Kast staat in DEMO stand!! Met de handleiding kan je dit waarschijnlijk opheffen!!!

@smd Al genoemd. Heel stroeve communicatie hier met TS.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik heb lange tijd niet van me laten horen ivm persoonlijke problemen, sorry.
Ik heb nu alles geprobeerd en zelfs de condensators van de inverter van 4,7 uf allemaal verwisseld. Stond op Youtube reparatie filmpje als veel voorkomend probleem bij deze inverter. Allemaal zonder het beoogde resultaat.
Ik zit er nu aan te denken om de compressor te voorzien van een startrelais en te laten schakelen op een ouderwetse thermostaat. Is dat bij deze vrieskast van Bosch mogelijk ?
Zo, ja. Hoe sluit ik deze dan aan. Ik heb al een alternatief startrelais van
Danfoss aangeschaft, maar heb geen idee hoe dit dan moet.

vergeten

Golden Member

Op 17 september 2020 11:28:27 schreef SlingerstraatAdJ:
Ook aan deze kant kan ik een zekering vinden

Ik wel, het staat erbij F2 :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Deze motor is niet geschikt voor netstroom. Gaat niet werken, tenzij je lichteffecten beoogt.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Lichtnet direct op een inverter motor aansluiten? 8)7

Dat zal spannend worden in het stadje waar je woont, klank en lichtspel gegarandeerd!
Het word een slingerstraat zoals je naam...

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op zaterdag 20 februari 2021 13:00:08 (14%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

En als kast -18 al aangeeft nogmaals: DEMO MODE!!!!!!!!!

Bedankt voor jullie snelle reactie. Gezien jullie inbreng is het me duidelijk dat deze compressor niet op het normale 220 lichtnet kan functioneren. Ga dat dus ook niet proberen. De zekering F2 had ik al los gesoldeerd en doorgemeten, deze was niet defect. Ik ga me nog een keer verdiepen in de DEMO STAND, maar ook dat had ik al geprobeerd. Ik heb de motor op jullie aanwijzingen doorgemeten, weerstand op de drie pinnen van de compressor was bij alle drie hetzelfde. De aansturing van de thermostaat kan in nog controleren, maar ik weet niet welke waarde ik waar moet meten.
Mijn excuus dat ik niet voldoende kennis heb van dit soort vrieskast, maar als dit wel zo was zou ik net als jullie proberen mensen zoals ik te helpen in plaats van "domme" vragen te stellen. Ik ben wel dankbaar voor jullie inbreng en ga ervan uit "proberen is leren".

Je schrijft dat je het demo stand probleem al eens ingekeken hebt. Op welke manier?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik heb de startknop ingedrukt gehouden, maar er gebeurde niets. Hij bleef op 18 staat. Staat er nog steeds op.

Door het geneuzel van mij aan de printplaat (verwisselen condensators) vertrouw ik nu ook de printplaat niet meer. Ik had een printplaat besteld,
( Amazone 19,50 euro) maar kreeg een verkeerde geleverd. Vervolgens nog eens geïnformeerd, maar toen bleek dat juist dat type niet geleverd kon worden. Kreeg wel mijn 19,50 retour. Bij Bosch (Bosch reparatie info Breda) is hij bijna 10x zo duur en dan zouden er nog voorrijkosten en installatiekosten bij komen. Dus ook daar wordt je niet blij van. Achteraf gezien is mogelijk goedkoop duurkoop maar dat is achteraf.

Startknop? 19 euro voor een print? Rariteiten daar.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Erik. Sorry ik bedoel de alarmknop 1e op het paneel boven op de vrieskast.
Op Amazone kon ik de print even niet vinden. Kan nog gekker: https://nl.aliexpress.com/item/4001290153413.html?spm=a2g0s.9042311.0.….
Deze print komt geheel overeen met mijn print van de vrieskast, maar als je informeert praten ze over een andere print de VCC3 X11 220v 193525295 V2RA en die is niet geschikt.

Blijf er bij net zoals EricN dat de DEMO mode is ingeschakeld... Anders komt -18 niet naar voren... Hoe zo print defect?? Met bijl behandeld??