configuratie code AEG 74630 update

Hallo, ik heb een wasmachine van AEG
dit zijn de nummers die er op staan:
LAVAMAT 74630-W
PNC 914 002 043 03
serienr 14898466
Typ 47 A CB BA 01 A

nu geeft deze dat een fout E93 weer in het diagnose menu.
volgens de diagnose handleiding moet ik de configuratie code opnieuw ingeven, maar die is dus nergens te vinden.
niet op de print, niet op de behuizing van de print en ik kan hem op internet ook niet vinden.

iemand een idee hoe ik nu achter die code kan komen?
er zit een seriele aansluiting op de print, maar daar zal wel een speciaal progje voor nodig zijn om daar verbinding mee te maken.

vr grt flip

ai, normaal moet dat ergens te vinden zijn. Mss is het al een vervangen module?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Staat meestal op behuizing module aan bovenzijde... Kan eens kijken of ik diecode generator blaadjes nog heb. Zijn oude modules EWM1000 plm 20 jr oud

ja dat ding is 18 jaar oud maar k vind het gewoon prachtig om hem aan de praat te kunnen houden door af en toe wat kleine reparatie's
overal gezocht maar nergens is een 16 cijferige code te vinden.
code generator blaadjes ken ik niet, is dat een soort database met technische gegevens?

Ook. Niet op de bedieningsprint vooraan?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De 91400204302 heeft code: 0E2C16AB15C1C78C
De 91400204303 heeft code: 862C16AB15C1C78C
Hopelijk kun je hier verder mee. Ik zou toch voor je begint met veranderen de code die aanwezig is eerst uitlezen en opschrijven. Veel succes hiermee en voorzie alvast zweetbandjes of kalmeer medicatie .

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

EriN had de blaadjes net eerder gevonden... Code is juist.. Is IDD even de slag te pakken krijgen, maar als je hem heb is het zo gepiept!! IDD EERST uitlezen!!! verander alleen de corrupte cijfers/ letters...

Jammer dat dit niet meer bestaat, je moet nu een DAAS interface hebben..Hebben jullie dat EricN??

@smd die heb je toch niet nodig? Electroluxprinten gaan bijna nooit stuk, hahaha. Nee, echt, weinig printen nodig. Meestal is het door te herstellen opgelost en anders gewoon de geconfigureede bestellen. Bij siemens hetzelfde. Ik denk ook niet dat hier in België techniekers (niet door het merk afgevaardigde) over deze tools beschikken. Weet jij daar meer over? Het is bij bsh al een paar keer geopperd dat ze het gaan invoeren maar er komt weinig van. Indesit/whirlpool tools zijn alvast een gigantische ramp. (Niet de oude esam, die werkt voortreffelijk, net als miele mdu)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

dank jullie wel, ik heb hem al uitgelezen maar alle posities staan op 0.
dus dat is dan makkelijk, ik ga het proberen.
grt flip

edit:

heb net ff snel de code geplaatst maar helaas, er blijft E93 komen. ook als ik die foutcode wis.
maar als het geen juiste code zou zijn moet ie E94 aangeven dus dat is dan wel weer vreemd.

[Bericht gewijzigd door flip.22 op maandag 28 september 2020 06:42:20 (44%)

Tja, printschade (vol zwart stof, processor of eeprom stuk, droge elco's...) Of verliezen op weerstand of motor of drg...? Het gaat de slechte kant op.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Blijft de code wel opgeslagen als je hem hebt ingevoerd?

Heb nog wel printjes voor je.. EEprom en processor is 1 chip..Is een Ti IC, gaan wel eens vaker defect.. Kan ook wezen dat je chip het complete programma niet meer heeft. E93 word overigens gegenereerd door voorfront...

[Bericht gewijzigd door smd op maandag 28 september 2020 19:01:24 (76%)

heb net ff de code van de 02 erin gedaan en wat denk je, hij doet het.
ook alle diagnose stappen gedaan zonder foutcodes
en nu is hij aan het test draaien.
het lijkt erop dat het probleem verholpen is.
het omron relais van de verwarming was zwaar ingebrand, daar heb ik nu een zwart bosch relais in gemaakt omdat ik zo snel geen omron printrelais had.
machine doet het goed nu.
vrouw heeft wel al een nieuwe besteld, das dan weer jammer. :S

tnx a lot everybody.

Mooi dat het gelukt is!! Jammer dat moeders erg ongeduldig is... zonde.. Misschien op Marktplaats zetten?? Of gerepareerd voor de schroothoop??

Nu nog een 2de droogkast en je bent volledig geëquipeerd. 2 toestellen is echt geen overbodige luxe. Hier draaien ze beide dikwijls samen op volle toeren. Dit zou eigenlijk iedereen moeten hebben ?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?