Deur rubber /magneet voor AEG comby ijskast.

blackdog

Golden Member

Hi,

Van een AEG koelvries combinatie heb ik beide deurrubbers nodig.
Via een zoekactie kom ik aleen bedrijven tegen met idioote prijzen, waarschijnlijk is dat een Google "dingetje"

Hieronder een type plaatje van het apparaat.
https://www.bramcam.nl/Diversen/AEG-Comby.png

Ik heb account bij Tu en Rexel maar denk niet dat zij die onderdelen hebben.
Dus waar zou ik deze onderdelen kunnen kopen zonder dat ik een oor wordt aangenaait? :)

Denk vast en gegroet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Officieel is de rubber niet verkrijgbaar en is het een ganse deur(en).
Gezien de leeftijd vermoed ik dat die dingen niet verkrijgbaar gaan zijn, de hoge prijzen van ganse deuren daar gelaten. Deurrubbers vervangen zijn tricky business. Dan nog met namaak spullen beginnen...? Count me out. Denk je dat van een koelkast, waarvan beide rubbers einde rit zijn, nog iets te maken valt? Benieuwd naar wat hier mee gedaan kan worden.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

heb in t verleden vaker deurrubbers vervangen van koelkasten, en toen was dat nog met tig schroeven eruit draaien. nu zit de rubber erin gedrukt, kan er zo uit. als de rubbers er niet meer zijn, ofwel andere koelkast kopen of je draait het rubber 180 graden, dan zit de vaak aan de zijkant gescheurde kant door vingers aan de scharnierkant. voor de isolatie maakt het zoveel niet uit bij een oude koelkast, als het rubber tenminste nog niet aan 2 zijden door is.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
blackdog

Golden Member

Hi,

Het kunststof waar de magneetstrip inzit is gescheurd, dus vervanging is noodzakelijk.
Bij dit model koelkast is in princiepe de plastic strip niet moeilijk te verwijderen, zal wel daarna met sticker oplossen de lijm van de oude strip moeten verwijderen.

Mijn gevoel zegt dat het een nieuwe combinatie moet gaan worden, maar combinaties zoasl deze zijn er niet meer.
De moderne apparaten zijn het tegenovergestelde van de TARDIS van binnen veel kleiner dan van buiten! dit t.o.v mijn heidige model. :)
Dat zal te maken hebben met de extra eisen i.v.m. het rendament.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
maartenbakker

Golden Member

De koeldeur 2064571090 zou al gauw 150 euro gaan kosten maar lijkt nog wel leverbaar met levertijd 2 weken.

De vriesdeur 2064583053 kost een paar tientjes minder.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Heb je een nieuwe kast voor haast..