geen signaal op Samsung 40c6800 led tv

NA reflow doet deze tv weer even goed zonder beeldproblemen, alleen kan ik de digitale kanalen niet instellen. ER is helemaal geen signaal meer, bij zelfdiagnose ook geen en alles staat op 0 n alleen rode balk met 2000 bitfoutfrequentie. Is tuner defect ? Tv signaal op digitaal enz. en frequenties zijn wel ingesteld.

*hier heb ik geen app voor nodig

Tuner of reflow toch niet goed gegaan??

Tuner heb ik vervangen : geen verschil, en helaas de storing kwam weer terug, ik denk probleem zat ook daar bij losse bga chip. Die blauwe borden van de C serie zijn echt slecht, en na 2e keer reflow was de storing erger: trillend beeld en reboot: grr Zoek nu weer een betaalbaar goed bord

*hier heb ik geen app voor nodig

Als je laat reballen ben je er zeker vanaf, mits je de processor niet beschadigd heb

Ja maar dat reballen is toch niet zo eenvoudig, ik heb het geprobeerd maar iets te warm en daarmee is ws. de sub micom processor overleden, maar ook zijn de contacten van deze processesor ook al enigszins geoxideerd en nauwelijks pakken die nog tin... dus er moet dan ook misschien een nieuwe en misschien ook nieuwe hoofdprocessor erop. Kan niet voor weinig denk ik zo....

*hier heb ik geen app voor nodig

Processor al los dan? Hoe weet je dat de contacten verweerd zijn??

De kleinere processor, video BGA processor denk ik gaf de klachten , als ik er iets op drukte had dat invloed op de klachten. Nu heb ik 2 dezelde borden al verprutst met reflowen, en daarom besloot ik de kleine videoprocessor eraf te halen en te reballen. Het viel me daarbij op dat er toen sluitingen waren onstaan tussen de contacten bij het verwarmen en loshalen. De tinnen balletjes maken denk ik dan sluiting als je het te lang en of te heet doet bij reflowen en dan gebeurt dit volgens mij. Het reballen heb ik gedaan zonder balletjes maar gewoon de contacten op print vertinnen met veel flux en bolletje tin aan de punt van de bout. Van de processor viel me op dat de contacten daar slecht waren en geoxideeerd maar met schoonmaken en schuren e.d. heb ik daar ook de contactpunten redelijk goed vertind. Daarna reflowen lukte niet goed en de processor zat ook nog verkeerd om heel tricky met het gouden lipje en niet het rondje op de hoeken dus! Opnieuw monteren na omdraaien hielp niks, dus chip kapot of niet ??? Nu zag ik een filmpje van iemand die ook zonder balletjes en stencils dit ook zo doet met succes, en dan de chip op papier omdraait en de contacten met tin erop dan vlak aftopt zodat ie daarna weet welke nog iets meer tin moeten hebben. Hij gebruikt wel een microscoop om dit te hersolderen, maar gebruikt dus geen balletjes. Als er redelijk veel gelijk vlakjes zijn , gebruikt ie hetelucht om er dan bolletjes van te maken, dat gebeurt dan nl vanzelf. Ik weet alleen niet of die processor wel veel hitte kan verdragen of dat er toch geen contact is omdat ik dat afvlakken op papier niet heb gedaan en misschien dus één van de vele chip contacten geen goed contact meer maakt. Maar ik heb het verhitten ook van onder de print gedaan en daarna van boven, maar misschien dat daardoor ook de grote BGA chip is kapotgegaan of zo weet ik dus niet , of die kleinere. De tv reageert nu niet meer op de a.b. en voeding herstart steeds... net zoals het andere bord die ook dit doet. Weet iemand het het goede temperatuur profiel voor het reflowen van deze BGA processors van dit bord?

*hier heb ik geen app voor nodig

BGA's dien je ALTIJD met balletjes en ( universele) stencils te reballen. Waarom?? Omdat met de hand ene bolletje iets groter word en de ander juist kleiner.. En wat kosten die balletjes nu eenmaal??erg weinig!. Tsja,processor omgekeerd er op zetten istie wel kapo na aanzetten.. Ga eerst eens oefenen op oude moederborden. Ga eens verdiepen in BGA methodes...

Ik zie op youtube verschillende methodes nl en ook met de stencils smeren ze er gewoon vloeibare soldeerpasta op nl. Bij een wat een wat ander professioneel filmpje worden de chips in een badje ultrasoon gereinigd maar dat lijkt we ook weer wat overdreven. En moet je niet beter infrarood gebruiken ipv warme lucht ook ivm met wegblazen van kleine smd onderdeeltjes rondom vaak en juist ook bij deze borden heel veel aanwezig ?? En het temperatuur profiel moet je ook echt weten volgens mij van elke chip...en of mainboard ... dus of je dit nu echt wel goed zelf kan doen weet ik niet... moet je toch wat professionele spullen voor hebben denk ik. Reflow oven met infrarood en dergelijke en wat speciale gereedschap, usb microscoop en speciale pincetten en tools met zuignapjes om de chip te positioneren.

*hier heb ik geen app voor nodig