Philips TV 43pus6551/12 wel geluid, geen beeld

Beste,

Sinds kort loop ik tegen het volgende aan.

Als ik mijn tv aanzet heb ik geluiden maar geen beeld. Hij reageert op de afstand bediening en ook de Philips logo onder aan de tv licht ook op als je hem aanzet. Ik heb de uitgang spanning naar de backlight gemeten tussen de aangegeven pinnen in het service manual. De gemeten spanning is 37v en in het service manual staat 48v.
Dit betekent waarschijnlijk dat er ongeveer 10v ergens verloren gaat. Iemand enig idee hoe ik achter kan komen waaraan dit zou kunnen liggen.? De pcb van de voeding is 715g787. De meet punten naar de backlight gaan van de connector CN8101.
En bij het aanzetten van de tv knippert de rode standby lamp 55 keer.

Dit toestel staat bekend om defecte backlight strips, eenvoudig te zien als je er schuin op kijkt en je zet het toestel aan, als je goed kijkt zie je het logo korte tijd in beeld komen.

Beste,

Bedankt voor jouw bericht. Maar als ik de tv aanzet zie ik geen Philips logo verschijnen. Zal dadelijk nogeens bekijken.

Ben wel benieuwd heb een 49 welke zelfde doet dus ik volg topic even mee
Ondertussen mijn tv uit elkaar gehaald en idd de ledstrips zijn kapot,
Ik kon ook overigens niet zien als ik er schijn of lamp op scheen.
Dus een hele grote kans gezien jouw tv symptomen dat jouw probleem het zelfde is

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op woensdag 7 oktober 2020 10:30:59 (61%)

Ejlvb81: ik vraag me af waarom is de gemeten backlight spanning lager dan de backlight spanning die vermeld wordt in het service manual.

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat hij hoger begint (constant current) en in beveiliging gaat als de stroom onder- of overschreden wordt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik had idd ook 37v maar grote kans wat maarten aangeeft het geval is.
Weet wel had er de grootste moeite mee om paneel eraf te krijgen leek wel of ze deze op bepaalde plekken hadden vast gezet met dubbelzijdige tape.

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op donderdag 8 oktober 2020 10:44:38 (99%)

Beste,

Dan zal ik kijken of ik aan de led strippen kan komen om ze te kunnen meten.

Er aan kan komen of er bij kunnen komen??

maartenbakker

Golden Member

Ergens aankomen is vlaams voor ergens bijkomen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb het TV niet meer gedemonteerd om de backlight LED'S te meten. Omdat ik denk dat ze niet kapot zijn. Want zowel met als zonder connector CN8101 aangesloten is aan de voeding bord meet ik de spanning van 37V. Ik had verwacht dat zonder dat CN8101 aangesloten is, een hogere spanning te meten. En als de LED'S kapot zijn een lagere spanning. Maar dit is niet het geval. Hierdoor heb ik de vermoeden dat het probleem op de voeding bord zit. Wat denken jullie hiervan.

hallo door cn8101 dus backlight af gekoppeld gaat voeding onmiddelijk in beveiliging en meet u 37v,u mag dus gerust aannemen zoals andere het hier al vermelden 1 of meerdere leds defect

maartenbakker

Golden Member

Als je weet hoeveel stroom er door de LED's moet lopen, zou je een vermogensweerstand kunnen gebruiken om de voeding met belasting te testen. Zonder belasting testen is helaas kansloos.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mel

Golden Member

Die LED,s staan in serie. Als er ergens eentje stuk is, loopt er geen stroom. Dus de voeding gaat naar maximaal.. En kan dus in beveiliging gaan.
Als je op de voeding met afgekoppelde LED,s spanning meet, dat is waarschijnlijk de voeding goed. Kan dat er dus 1 of meerdere LED's stuk zijn.
Dit heb ik kunnen meten met een multimeter op doorpiepstand. De LED,s. die goed zijn gaven zelfs nog licht tijdens die procedure. Wel alle LED,s apart meten..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Beste,

Heb net de LED'S gemeten en er zijn 6 zijn defect. Nu nog de strips ergens bestellen.

Aan de hand van nummers op de LED strips en google/ Ebay kom je echt een heel eind!

Op 19 oktober 2020 18:35:38 schreef smd:
Aan de hand van nummers op de LED strips en google/ Ebay kom je echt een heel eind!

Vandaag de nieuwe LED'S in de TV geïnstalleerd en heb weer beeld. Alleen ik heb nu ook een verticale streep in beeld. Komt dit voor omdat de LCD beschadigd is geraakt?

Waarschijnlijk een COF aansluiting / kabel beschadigd, heb je een foto?

Op 15 november 2020 20:51:52 schreef william1967:
Waarschijnlijk een COF aansluiting / kabel beschadigd, heb je een foto?

Op 15 november 2020 20:51:52 schreef william1967:
Waarschijnlijk een COF aansluiting / kabel beschadigd, heb je een foto?

Kabels tussen het beeldscherm en t-con reinigen en opnieuw goed plaatsen, als dat niet helpt ben ik bang dat een COF beschadigd is en dan is het einde oefening.