electrisch hek heras

hallo weledelgeleerde forumleden, ik hep de volgende vraag.
ik ben bezig een heras hek.zo,n groot rolhek daar zit een lus in de grond
2 lussen (binn en buutn vanzulf) soms blijft ie iets zien als er niets meer opstaat,nu heb ik de versterker/kastjes waar de lus op aangesloten is al omgewisseld maar hij blijft soms nog hangen ,kan de lus ook stuk zijn ?
en hoe controleer ik dat? vast nie met een multimeter???
en sinds gister,slipt het hek,open en dicht,ik dacht eerst dat het van het water kwam maar ,regen, maar er zit een tandwiel welke uit de schakelkast komt die niet goed koppelt is dit een stelschroefje of mut het hele ding uit elkaar??
vr.gr.sjonnie

Heeft niet iemand het hek op handbediening gezet en zodoende vrij staat? Het sluiten kan met door een lichtsluis te rijden; je hebt 4 lussen 2x open en 2x dicht; eerste puls door een lus = open tweede puls dicht of sluiten na bv 30 seconden.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

de lus kan ook stuk zijn idd, heb dat al eens gezien bij zo'n hek, daar had men de lus aan de straatkant afgekoppeld ivm lus rot. je kunt de lus meten naar aarde, als er 4 lussen zijn kun je vergelijken mbt de waarden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

het hek slipt,ik hem met de hand helpen dan doet ie het een beetje, zeg maar en kruipt te langzaam dicht. hij staat dus niet vrij.
de lussen 2 denk ik zijn ook maar 2 aansluitingen schakelen op de print een tijdschakeling aan, als je op de lus staat en dan weer achteruit rijd gaat ie soms (vaak) weer dicht.

dit is het

kastje in de kast

[Bericht gewijzigd door Sine op donderdag 22 oktober 2020 21:50:36 (34%)

als de koppeling slipt zou ik toch eens kijken naar de handbediening die half erop staat. vaker is dat een wegdraaibare koppeling van het tandwiel op de poort welke weer op de motoras zit, als er kracht geleverd moet worden slipt deze dan door.

als de motor het niet trekt en gewoon stopt op dat punt heb je ofwel een probleem met de motor of je poort is krom/verzakt, heeft vet nodig oid.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

het hek gaat wel soepeltjes je voelt gewoon dat de koppeling het niet trekt en ut motorreke loopt,het is een electriesche koppeling trauwens

er kan ook een rem op de motor zitten die blijft hangen, dat heeft heras ook dacht ik. rem plus hek is dan te veel voor de motor..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ligt eraan welk type motor/besturing er gebruikt is. In de meeste gevallen de motor vrij gezet worden door deze handmatig te ontkoppelen. Ingeval van storing kan men dan de poort nog openen.

Op de foto: een lusdetector, zeg maar de metaaldetector die een voertuig "ziet" staan. De lus is een kabel in het wegdek. Deze gaan wel eens stuk. De detector zelf geeft met een led aan of de lus hoog of laag is.

effe heras gebeld,slipkoppeling op het wormwiel,simpel eigeluk.
alleen die lus nog

effe heras gebeld,slipkoppeling op het wormwiel,simpel eigeluk.
alleen die lus nog.
heras is slimmer als circuit online lijkt het,

tja, je leverde ook scherpe foto's enzo, heras weet zo wel wat hun spul kan na een gegeven typenummer..

waar rook was, werkt nu iets niet meer