Verschillende voedingen op 1 accupack

Ik zou graag op verschillende voedingen de spanning willen instellen om zo prioritering te geven, ik weet alleen niet of dit zo werkt ?

26.6v - UPS op 26.6v zetten i.p.v 27.3v (zo laag mogelijk)
27v - 24v15A extra voeding (die in de nacht de load bijhoud)
28v - Solar controller (die vult de accu's verder af in de dag)

Bedoeling is dat ik in de morgen wat extra ruimte in de accu heb om op te laden, ik heb nu al een dag gehad, als alles vol zit en geen afname is, word er ook niet opgewerkt, zo krijg ik al een initiële load en kan ik daarop gaan schakelen, ook verwacht ik dat een losse 24v15A voeding efficiënter kan laden dan de UPS.

Alles met een knipoog ;-)
Jinny

Golden Member

Op 14 oktober 2020 15:12:40 schreef RvEldijk:
Ik zou graag op verschillende voedingen de spanning willen instellen om zo prioritering te geven, ik weet alleen niet of dit zo werkt ?

26.6v - UPS op 26.6v zetten i.p.v 27.3v (zo laag mogelijk)
27v - 24v15A extra voeding (die in de nacht de load bijhoud)
28v - Solar controller (die vult de accu's verder af in de dag)

Bedoeling is dat ik in de morgen wat extra ruimte in de accu heb om op te laden, ik heb nu al een dag gehad, als alles vol zit en geen afname is, word er ook niet opgewerkt, zo krijg ik al een initiële load en kan ik daarop gaan schakelen, ook verwacht ik dat een losse 24v15A voeding efficiënter kan laden dan de UPS.

Op 26,6V werken alle voedingen.
Op 27V de zonnepanelen en de extra voeding en op 28V alleen de zonnepanelen.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

@Jinny ok cool dank je wel !!

Begrijp ik dan goed dat de solar controller altijd voorrang krijgt op leveren en dat de extra 24a15a voeding alleen bijspringt op het moment dat de solar uitvalt, de UPS doet al helemaal niets pas lager dan 26.6v ?

Alles met een knipoog ;-)
Jinny

Golden Member

Nee, als de spanning boven de 27V komt levert de extra voeding niet meer.
Als de spanning onder de 27V zit leveren zowel de zonnepanelen als de extra voeding.

de UPS doet al helemaal niets pas lager dan 26.6v ?

Dat klopt.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Hehe ok "sounds like a plan" dank je wel !!

Extra voeding is onderweg, ups zal ik serieel nog ff lager zetten. (beschreven in ander topic)

Dat is wel relaxed dan tov AC/DC voeding, dat je meerdere bronnen hebt en zo voorkeur kan geven, geen sinus sync.

Alles met een knipoog ;-)

Mss een lompe vraag maar kan ik 2x12v 10a op een 24v accu pack zetten ?, zal ik eerst testen op 2 oude accu's en zo 27v genereren, geloof dat dit kon, weet alleen niet of het allemaal zo verstandig is.

Heb al 24v voeding besteld, maar begin te vermoeden dat het nog wel 1-2mnd kan duren, sta op het punt de 24V bus verder in huis te gooien, word de 24v vraag hoger in de avond dan de UPS kan leveren, opzich niet erg maar bij een slechte zon dag lopen de accu's wel steeds verder leeg, ga je slapen kan die wel weer bijtanken, maar denk niet genoeg. (load min 24v1.5a)

UPS kan 24v4a leveren, bij een 24v7-8a load.

Alles met een knipoog ;-)
Jinny

Golden Member

Losse voedingen vinden het niet altijd leuk om gestapeld te worden.
Proberen, geen garantie op succes en niet aansprakelijk voor schade.

Ik zou per voeding een laag van het accupack laden.
Ofwel, daar waar je de plus en de min aan elkaar knoopt deze ook op de verbinding +12V en -12V van je accupack zetten.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Ik zou per voeding een laag van het accupack laden.

Dank je wel, is idd ook een goeie optie, je mag nooit 1 van de 2 accu's laden en ontladen, maar idd als ik 2x 12v 10a parallel aan elkaar eraan zet, 1 voeding per accu, dan heb je dat probleem niet van scheve ontlading/lading, hehe dank je wel !!

Alles met een knipoog ;-)

Hehe ik ga men 2e UPS hiervoor gewoon inzetten, voltage naar beneden proggen (hetzelfde als de andere), en dan mag die zelfs helemaal uit staan, laad die ook accu's bij, zit ik op 2x 24v4a is voldoende om even hier de boel aan de gang te houden, tot de extra voeding komt.

Alles met een knipoog ;-)