led diode schakeling

Op 11 oktober 2020 20:26:27 schreef deKees:
@roy1506

Ben je al iets verder gekomen?
Ik weet niet wat je achtergrond is en of je al wat ervaring hebt met controllers?

Als je wil kan ik je wel helpen.

ik ben er helemaal in gestap. ben veel youtube filmpjes aan het kijken en heb er al veel van geleerd heb het zelfs al besteld. ook heb ik al een app gebouwd. alleen moet ik deze straks dan nog koppelen aan mij arduino en ik moet nog een arduino code schrijven alleen daar kom ik niet zo makkelijk uit .

Op 11 oktober 2020 20:26:27 schreef deKees:
@roy1506

Ben je al iets verder gekomen?
Ik weet niet wat je achtergrond is en of je al wat ervaring hebt met controllers?

Als je wil kan ik je wel helpen.

ik ben zelf trouwens elektro monteur. 230V/400V. maar ik sta altijd open voor lessen. ik vind dit heel interesant en heb al veel geleerd met youtube tutrials, maar ik kom er nog steeds niet helemaal uit.

Dat klinkt alsof je nieuw bent in de wereld van de Arduino. Dan is het niet meer een klein projectje zoals je zei in de start post. Maar wel leuk om te doen.

Wat heb je precies besteld?
Wat je nodig hebt is:
- DC/DC converter 24V -> 5V
- Arduino Uno of Nano
- WS2812 Led strips (160 leds)
- 3 druktoetsen
- Soldeergereedschap
- PC of laptop met Arduino IDE en USB port.
- USB kabeltje
- Voeding 24V (of minder, 5V is genoeg)

Op 15 oktober 2020 12:41:15 schreef deKees:
Dat klinkt alsof je nieuw bent in de wereld van de Arduino. Dan is het niet meer een klein projectje zoals je zei in de start post. Maar wel leuk om te doen.

Wat heb je precies besteld?
Wat je nodig hebt is:
- DC/DC converter 24V -> 5V
- Arduino Uno of Nano
- WS2812 Led strips (160 leds)
- 3 druktoetsen
- Soldeergereedschap
- PC of laptop met Arduino IDE en USB port.
- USB kabeltje
- Voeding 24V (of minder, 5V is genoeg)

Het meeste heb ik Besteld.
Heb in plaats van 3 druktoetsen een HC-05 bluetooth module besteld.
Ik ben ook begonnen met het schrijven van een app.
Dit gaat super goed en dit begrijp ik ook.

Nieuwe bitmapafbeelding (3).bmp

Het aansluiten van de arduino snap ik redelijk.
Ik zie in verschillende filmpjes dat ze zeggen dat er een weerstand tussen moet alleen is dit steeds een andere waarde of plek.
Dit gedeelte snap ik dus nog even niet goed.
Het schrijven van de code onbreekt bij mij ook nog.
Overal waar ik kijk op internet doen ze het weer anders en mijn engels verstaan is niet heel goed.

Dus als ik het goed begrijp wil je alles aansturen via een app op een tablet/telefoon en dan via bluetooth naar de arduino die dan op zijn beurt de leds aanstuurt.

Moet kunnen (denk ik, ik heb geen ervaring met apps naar bluetooth).

Die HC05 geeft je een seriele poort over bluetooth dus die komt in de ardiuno op de UART binnen.

Arduino programmeren gaat met de Arduino IDE. Die kun je zo installeren van internet. Maar echt uitproberen kan pas als je de Arduino binnen hebt.

Die weerstand die je telkens ziet is alleen ter beveiliging. Die zit tussen de Arduino en de data ingang van de leds. Die is alleen bedoeld om de stroom te beperken als je fouten maakt bij aansluiten. De waarde is niet erg belangrijk. Het beste is eigenlijk om de hoogst mogelijke waarde te kiezen waarbij het nog goed werkt.

En ja, (bijna) alles is in het engels in deze wereld.

Dus als ik het goed begrijp wil je alles aansturen via een app op een tablet/telefoon en dan via bluetooth naar de arduino die dan op zijn beurt de leds aanstuurt.
Moet kunnen (denk ik, ik heb geen ervaring met apps naar bluetooth).

Dat klopt heb hier veel tutrials gekeken via youtube en heb me app al klaar

Die HC05 geeft je een seriele poort over bluetooth dus die komt in de ardiuno op de UART binnen.
Arduino programmeren gaat met de Arduino IDE. Die kun je zo installeren van internet. Maar echt uitproberen kan pas als je de Arduino binnen hebt.

Die installatie heb ik ook al en hoe ik het moet aansluiten weet ik ook :)

Die weerstand die je telkens ziet is alleen ter beveiliging. Die zit tussen de Arduino en de data ingang van de leds. Die is alleen bedoeld om de stroom te beperken als je fouten maakt bij aansluiten. De waarde is niet erg belangrijk. Het beste is eigenlijk om de hoogst mogelijke waarde te kiezen waarbij het nog goed werkt.

Is het dan verstandig om met een 1K ohm te beginnen als het niet werk steeds lager te gaan?

En ja, (bijna) alles is in het engels in deze wereld.

Ja dat heb ik door maar dat komt wel goed.

Die HC05 geeft je een seriele poort over bluetooth dus die komt in de ardiuno op de UART binnen.
Arduino programmeren gaat met de Arduino IDE. Die kun je zo installeren van internet. Maar echt uitproberen kan pas als je de Arduino binnen hebt.

zal ik berichten als ik alles binnen heb en het in mekaar heb gebouwd? het gaat mij er om dat ik weet hoe ik het begin moet programmeren ik denk dat ik weet hoe ik dat met bluetooth moet doen dit heb ik al opgezocht

Oke ik heb alles binnen behalve de hc-05 maar ben wat aan het testen geweest om een code te maken. deze werkt allen heb ik een vraag omdat ik dit niet zeker weet. als ik de brightness op 20 zet dus veel lager gaan mijn mA dan ook omlaag?