Zanussi Lindo 100 Condensdroger wordt niet meer warm

Goedenavond.

Ik ben nu met een Zanussi Lindo 100 condensdroger bezig

Model: ZDP7203P

Zo van het ene op het andere moment wordt hij niet meer warm.
Ik heb het achter paneel losgehaald. En was wel wat stoffig. Nadat ik het schoon geblazen had weer geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Weet iemand van jullie of er bij dit model iets in het bijzonder is wat nog wel eens kapot wil gaan. m.b.t. het verwarmen?
Het element op zich ziet er nog wel goed uit.

Je bent nooit te oud om te leren.

"ziet" er goed uit? Wat met meting vd gloeidraden aan de aansluitfiche? De printrelais solderingen zijn dikwijls een probleem. Daar komt meestal weinig meten bij te pas. Een brandvlek staat dikwijls met een vlag te wapperen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 14 oktober 2020 22:58:32 schreef EricN:
"ziet" er goed uit? Wat met meting vd gloeidraden aan de aansluitfiche? De printrelais solderingen zijn dikwijls een probleem. Daar komt meestal weinig meten bij te pas. Een brandvlek staat dikwijls met een vlag te wapperen.

Okay. Dan zal ik morgen eerst de print maar eens loshalen.

Je bent nooit te oud om te leren.

Was indrukken helpt!! Droger stopt met verwarmen als er geen natte was in zit, zelfs op tijd gestuurd!!

@smd Heeft deze al een software riembreukdetectie zoals bau/wh? Mss dat indien hij er toch natte was in doet, er daar iets schort id meting?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 15 oktober 2020 19:19:33 schreef EricN:
@smd Heeft deze al een software riembreukdetectie zoals bau/wh? Mss dat indien hij er toch natte was in doet, er daar iets schort id meting?

Dat is een goede vraag. Daar heb ik nog niet naar gekeken.
Het was mijn bedoeling om vandaag het bedieningspaneel los te halen. Maar door andere werkzaamheden ben ik daar vandaag niet aan toegekomen.

Je bent nooit te oud om te leren.

Trouwens losse contacten van relais zijn ook een beruchte bij deze...

Op 15 oktober 2020 22:46:52 schreef smd:
Trouwens losse contacten van relais zijn ook een beruchte bij deze...

Okay. Dat had ik persoonlijk niet verwacht. Bij ons staat Zanussi namelijk wel hoog in het vaandel.
Maar ik zal de relais sowieso even checken op eventuele losse contacten.

Je bent nooit te oud om te leren.

Word hij nog wel warm op een tijdprogramma van bijvoorbeeld 30 minuten? Kan de detectie zijn van wasgoed welke niet werkt.

Op 16 oktober 2020 22:06:54 schreef maus0611:
Word hij nog wel warm op een tijdprogramma van bijvoorbeeld 30 minuten? Kan de detectie zijn van wasgoed welke niet werkt.

Net even geprobeerd. Dan wordt hij wel warm. War mij wel op viel. Is dat hij nu een beetje branderig stinkt.

Je bent nooit te oud om te leren.

Branderig ruiken, je hebt er wel zitten in blazen dus mss wat stof of vuil verplaatst. Doe later de verwarming nog eens open om te zien of er nog/terug een plukje stof is in gevlogen. Dus op 30min warmt hij 30min? Of maar even getest? Als hij lang warmt en op gewoon programma niet dan zul je richting voelers moeten kijken. Voelers onderbroken of vuil (achterzijde)(of voorzijde kauwgum tegen) met kruipstromen zodat riembreukdetectie in gaat.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 16 oktober 2020 23:37:40 schreef EricN:
Branderig ruiken, je hebt er wel zitten in blazen dus mss wat stof of vuil verplaatst. Doe later de verwarming nog eens open om te zien of er nog/terug een plukje stof is in gevlogen. Dus op 30min warmt hij 30min? Of maar even getest? Als hij lang warmt en op gewoon programma niet dan zul je richting voelers moeten kijken. Voelers onderbroken of vuil (achterzijde)(of voorzijde kauwgum tegen) met kruipstromen zodat riembreukdetectie in gaat.

Ik heb hem maar even getest. Waar kan ik de voelers vinden?

Je bent nooit te oud om te leren.

Vooraan onder de filter dacht ik bij deze. 2 metalen stroken. Hoofd id trommel met zaklamp.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 16 oktober 2020 23:37:40 schreef EricN:
Branderig ruiken, je hebt er wel zitten in blazen dus mss wat stof of vuil verplaatst. Doe later de verwarming nog eens open om te zien of er nog/terug een plukje stof is in gevlogen. Dus op 30min warmt hij 30min? Of maar even getest? Als hij lang warmt en op gewoon programma niet dan zul je richting voelers moeten kijken. Voelers onderbroken of vuil (achterzijde)(of voorzijde kauwgum tegen) met kruipstromen zodat riembreukdetectie in gaat.[/quot

Ik heb hem maar even getest. Waar kan ik de voelers vinden?

Je bent nooit te oud om te leren.

Op 16 oktober 2020 23:49:02 schreef EricN:
Vooraan onder de filter dacht ik bij deze. 2 metalen stroken. Hoofd id trommel met zaklamp.

Dan zal ik daar morgenvroeg even naar kijken.

Je bent nooit te oud om te leren.

Op 16 oktober 2020 23:58:26 schreef Berny 73:
[...]

Dan zal ik daar morgenvroeg even naar kijken.

Het bleek inderdaad aan de voelers te liggen. Even schoonmaken en hij draait weer als een zonnetje. Mijn vrouwtje ook weer blij.

Bedankt voor het advies.

Je bent nooit te oud om te leren.

Vooral dat, een tevreden vrouw in huis, wat kan een mens nog meer wensen, hoe zeldzaam is dat. Weer extra punten gescoord. Laat maar weten of het stand houd... De herstelling bedoel ik dan.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 17 oktober 2020 22:48:06 schreef EricN:
Vooral dat, een tevreden vrouw in huis, wat kan een mens nog meer wensen, hoe zeldzaam is dat. Weer extra punten gescoord. Laat maar weten of het stand houd... De herstelling bedoel ik dan.

Dat zal ik zeker doen Erik :)

Je bent nooit te oud om te leren.