W5873 igbt stuk elp266a

Ouderwets herstellen. Doet me aan deze denken:

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

@ erik Heb je BB? Wat staat daar? ???????
Kijk maar maar een wei875
De folie is nooit defect maar het ligt aan de epw

Nee, op BB staat niets over het euvel. Maar op component basis gaan ze bij Miele toch ook geen informatie geven, hoewel de oplossing voor f70 bij de vaatwas onder de tafel wel aangereikt geweest is. Heb je al met haardroger en coldspray geëxperimenteerd?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Heb de 2 igbt's van dezelfde defecte fase vervangen. (Wel de kd ipv hb omdat ik ze toch al besteld had)Rest mat nog goed (driver onderdelen). Opgestart met deksel er op en vuurvaste kledij. ;-) blijkt te werken. Benieuwd hoe lang. Het is een klant die de machine uiterst intensief gebruikt dus als het hier een week uit houd dan zijn de vooruitzichten positief. Ik heb ze alvast aangeraden kaarsjes te branden en op hun knieën voor de machine gebedjes te doen, haha. Zwiertest en volle beladingtest zijn doorstaan zonder vuurwerk.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Kijk, das mooi! Maar afwachten... IDD schoonmaken van WP drogers doe ik ook zo...

@smd 12j geleden of zo toen de eerste selfcleaner binnenkwam met verstopping spoelde ik ze zo door zonder iets te demonteren. Enkel de pomp er uit. Langs voor spuiten en aan de pomp opzuigen. Dat was zo een frustrerend werkje en dan was alles er nog niet eens uit. Het volledig uiteen halen duurt maar 30min langer en heeft een veel beter resultaat. Sindsdien is het bandwerk geworden. Vandaag weer 1. De 4de deze week. Op de igbt's heb ik niet te veel vertrouwen hoor. Wel spannend ;-) Ik volg deze nog verder op.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Yup de Bekende Bosch "selfcleaning condenser" Ahum, is een kleine 20-25 min schroeven en heb een kaal karkas. Hogedruk reiniger op de verdamper en zie hoeveel vuil er uit komt, bizar gewoon.. Enigste welke ik echt een goede en goed schoon blijvende is een Miele.. LG komen nu ook aan de lopende band...

@smd Hier idem, wij doen wel siemens en geen Bosch maar dat is identiek. Ik heb in de week een miele gedaan hoor zie foto (straks edit doen, staat op telefoon) maar idd wel minder. Hogedrukreiniger? Als ik er met kraanwater op spuit klappen de lamellen al toe. De hoge druk durf ik niet te wagen hoor. Met gewoon water gaat het bij mij al prima hoor. De tijd om in en uit elkaar te halen wordt al maar korter hé ;-) binnenkort geblinddoekt. haha

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Eric,
je hebt 2 IGBT's vervangen maar type ... KD gebruikt ipv ...HD .
Weet jij wat het verschil is ?
Ik heb hier een W5877 met stoomfunctoe met hetzelfde probleem .
Ik heb de ook 2 IGBT's vervangen maar wel door dezelfde (GB10NC60HD).
Machine werkt terug maar een vriend van mij die zeer nauwe contacten heeft met Miele zegt me at ik beter een 25 Amp IGBT steek ( dus alle 6 de IGBT's vervangen door 25 Amp type) dit omdat deze eigenlijk te licht zijn. Miele gebruikt nu zelf de 25Amp types . Ik heb een gezocht en vind de GB14NC60KD .
Vind deze niet in HD enkel in KD . vandaar mijn vraag .
Enig idee ?

Jan

Het enige verschil dat ik vond was dat de kd beter tegen kortsluitpieken kan. Mss dat @smd hier meer over weet? Bij dit soort herstellingen heb ik altijd wel serieus wantrouwen in de duurzaamheid er van. Wat als de oorzaak van het defect bv een andere component is die in waarde vergaan is (condensator of drg)? Ik krijg het gevoel dat op elk moment het terug stuk gaat gaan. Net als de igbts van een inductieplaat. Of de igbt van de wasmachines. Gaat na herstelling geregeld terug stuk. Wel een leuke bezigheid en niet voor elke klant bestemd.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

HD is speciaal voor Miele printen geproduceerd en hebben een snellere schakelsnelheid TOV de KD. Edoch HD is niet leverbaar zondermeer. Met name voor de 1600/1800 RPM machines klappen ze er uit...Heb een leverancier in China die de originele levert.. IDD de huidige ELP266 hebben andere IGBTs en geloof dat het 25 A waren, maar deze zitten anders gemonteerd..

@smd Met wat soldeer jij dit? De grote koperoppervlakte gaat wel met wat vermogen/warmte lopen. Te lang of te heet zijn niet bevorderlijk voor goede afloop. Ik heb het opgelost met 2 wellers tegelijk.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Heb een 100W Weller bout en met enkele seconden gesoldeerd zo.

Op 5 oktober 2020 21:28:23 schreef EricN:
Laatste 2j? Garantie dus? Vanwaar de info over wifi module? Verband? Welk model v wasmachine? Nog geen met dit probleem tegen gekomen. Een epidemie bij jullie?

De fout met de niet reagerende tiptoetsen in deze jongens is inderdaad een epidemie geworden. Vraag me ook sterk af wat de oorzaak kan zijn. Eind augustus een dergelijke machine gaan herstellen, dan nog bij de ouders van een goeie vriend. Toestel was net buiten waarborg. Er werd een soort van coulance toegepast vanuit Miele, maar het wordt helaas een klassiekertje (nu al |:( )

Waarom heeft men begot wifi nodig in een wasmachine?
Geld daaraan beter spenderen aan degelijke materialen

Op 12 oktober 2020 15:12:02 schreef fabrice:
Waarom heeft men begot wifi nodig in een wasmachine?

één keer daar een goeie toepassing voor gehad en die dame heeft één van de eerste Mieles met standaard ingebouwde wifi staan.
Wasmachine met stoom. Dame geeft les in de dorpsschool. Ze weet nooit exact wanneer ze thuis komt. Als je de hemdjes wast en op het einde stoomt en te laat thuiskomt, zijn ze weer één rimpel.
Nu laat ze haar wasje in de loop van de namiddag doen. Als ze op school vertrekt start ze de stoomsessie mbv de app. Tegen ze thuis is, is de was kreukvrij gestoomd :-)

even een beetje off-topic:
Ik heb zelf een CM7750 koffiemachine staan van Miele. Ook met wifi en blabla. Helemaal absurd, want het kopje moet per slot van rekening er toch altijd onder gezet worden...
Nu goed, deze zomer buiten eten en ik drink mijn koffie graag NA de maaltijd. Dus de bereiding doe ik natuurlijk na mijn laatste hap om warme koffie te hebben.
Ik zet het kopje al klaar, bijna klaar met eten, drukje op de app.... en er gebeurt niets.
Miele heeft besloten om "mobile start" die actief moet staan op het apparaat na x aantal minuten weer te desactiveren. Je zou per vergissing maar dat kopje moeten vergeten. 8)7

Vlak na aankoop was de software niet ok. Aha, dacht ik, middels de app en wifi gaat ie dat automatisch updaten... forget it. Ik heb de MDU er moeten aanhangen om te updaten.

Je zou dan zeggen: maak een app met enkele koffierecepten in, maak zulks interactief omdat dat natuurlijk makkelijker op het display van een smartphone werkt. Echter, zo slim zijn ze in Güthersloh nog niet.

Je ziet dat bij andere merken ook dat stoomprogramma, werk dat nu echt zo goed of meer gadget om te verkopen?
Gewoon water over een heet buisje ofzo?

Goede vraag. Ik zie het al een tijdje in bauknechten steken. Nog nooit een vraag, opmerking, feedback of defect van gezien. Zou iemand dat überhaupt gebruiken? Ik lees even anderen hun bemerkingen mee. Het is idd een buisje dat heet wordt en daar dan wat water in gedruppeld wordt.

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 13 oktober 2020 20:17:34 (17%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Als we de allereerste Miele in herstelling hadden die dergelijke functie bezat, en ik denk dat het min of meer hetzelfde toestel was als hier in dit topic, hebben we een gewone katoenen keuken handdoek gepakt. Ttz twee stuks, tegelijk gewassen.
De ene gewoon uit de machine gehaald na centrifugeren, de andere nog gestoomd.
Resultaat was verbluffend. De gestoomde leek net onder het strijkijzer gelegen te hebben. Ik heb helaas de foto er niet meer van blijkbaar.

Zelf heb ik ook zo'n stoommachine staan (WMV960). Ik zie mijn vrouw de functie wel vaker gebruiken. Voor die weinige keren dat ik een overhemd draag, was het op een trouwfeest weer eens nodig.
Een hemd dat toch redelijk wat kreuken had, stomen et voila, zo goed als gestreken. Heeft geen strijkijzer gezien.

Veel hangt natuurlijk af van de stof en vooral de hoeveelheid was die je stoomt: die moet beperkt zijn.

Bedankt voor de feedback, interessant. Het doet me zin hebben deze test ook eens te doen. Ik heb hier een redelijk nieuwe miele staan die geruild is geweest wegens twindos defect. Ik ga straks eens kijken of die de stoomfunctie heeft. Hemden heb ik wel niet. Wat is dat juist? Haha.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Twindos nu al defect?? Miele moet ik ook nog heen de WDB030, waterlekkage manchet een gat in enen in ter grootte van een hand.. In December gekocht... Lekker...

Twindos sneuvelt bij de vleet. Flowsensor met een waanzinnig prijskaartje en lekkende zeep die kabels en metalen bodems wegvreet.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Nogtans ook al heel wat defecten aan gehad. Zeeppomp. Contacten. Rubbertjes... Maar idd voor een miele is dit een merkonwaardige opbouw.

[Bericht gewijzigd door EricN op donderdag 15 oktober 2020 19:10:33 (27%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?