smeg sc445mcx1 hetelucht niet meer te regelen

Smeg smeg sc445mcx1

Als de heteluchtfuntie ingeschakeld wordt , bij stand o stoomt hij gelijk al door naar 200 graden, is niet meer te regelen,Ik heb er een oventhermometer ingezet. Hij gaat in 10 minuten door naar 200 graden .
Wat nu ??

Deze ook repareren, net als die andere.

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

dat snap ik ook wel, maar wat moet er vernieuwd worden, ik denk dat dit forum niet het juiste adres is voor mijn vraag.

ik had een nieuw topic gemaakt omdat ik apparaat en typenummer vergeten was te melden, ik wilde het eerste topic verwijderen maar is al gebeurd voor ik er erg in had, dit is niet het juiste adres voor mijn vragen snap ik nu

Sine

Moderator

Je kunt de hele elektronica vervangen, dan zal het een en ander vast wel opgelost zijn.

Dat is een antwoord wat net zo ruim is als je vraag. Jij hebt het apparaat voor je, wij hebben geen kristallen bol waar magisch alle oplossingen in verschijnen.

Ofwel, wat doet het ding precies (behalve te warm worden?)

hij doet alles, alleen de temperatuur is niet meer te regelen , hij is in 10 minuten naar 200 graden, is 4 jaar oud. kan ik zelf dit repareren of is het handiger om te laten doen

ik ging er vanuit dat als ik het merk en typenummer gaf het in de kristallen bol zou verschijnen :-)

Sine

Moderator

Ook jouw niveau is wat moeilijk inschatten op afstand, dus of je dat beter kunt laten doen is ook al niet zo makkelijk te beantwoorden.

Ziet de oven zelf niet meer hoe heet hij is? Blijven alle elementen aan of slechts een enkele? Doet hij het in alle ovenstanden of enkel bij hetelucht? Enz ...

De truc is eliminatie, wat is het zeker NIET, dan kun je kijken naar wat het wel zou kunnen zijn, een vastgebakken relais? Een defecte temperatuursensor? ...

Hij functioneerd goed in alle functies, ontdooien, magnetron etc. alleen de hetelucht niet. ik denk ook de sensor.bedankt voor zover . ik ga wel even verder op zoek

Sine

Moderator

Een magiër die je op afstand kan vertellen "vervang pieletje XY en je probleem is opgelost" ga je niet vinden.
Tenzij iemand ervaring heeft met dit specifieke probleem van deze specifieke reeks apparaten, die kan je misschien in een mogelijke richting wijzen.

bedankt, dit topic mag gesloten worden

Shiptronic

Overleden

Op 17 oktober 2020 12:26:17 schreef thj.devries:
ik ging er vanuit dat als ik het merk en typenummer gaf het in de kristallen bol zou verschijnen :-)

de mijne gaf "Lange tenen"

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

De regelbare thermostaat moet worden vervangen.
Bestelnummer 818731482.

CVT, hartelijk dank voor uw antwoord. mvg.