Bedankt alvast voor het meedenken!
Resolutie staat goed is me net teruggemeld.
Het gebeurt ook niet altijd, maar volgens mij sinds gisteren wel opeens heel erg vaak.
Maar met name het 'niet altijd' is zo leuk fout zoeken. Displaydriver terugzetten naar vorige versie? En hoelang moet het probleem dan niet voorkomen totdat je zeker bent dat dit echt het probleem was? (Retorische vraag).
We hebben een tweede identieke laptop (die nog niet is 'geüpgradet') op 1m afstand ipv 250km verderop maar die heeft het probleem niet.
Wat doet veilige modus? Dan worden er toch 'basic' instellingen en drivers gebruikt? Maar dan is juist de schermresolutie toch ook 640x480 of zo?
Dus wat leert dat je? Als het dan OOK gebeurt is het waarschijnlijk hardware? Of kun je er meer van leren?
Het is windhoos (WIN10), maar ik weet nog niet voldoende waar ik het moet zoeken. Ik zou bv. inderdaad met teamviewer drivers kunnen vergelijken met de thuis-laptop.
Op 17 oktober 2020 17:35:38 schreef vergeten:
[...]
As je er zelf al aan en in aan het sleutelen/upgraden bent geweest verwacht ik dat de garantie daarmee zal zijn verlopen. Dat is zuur
Volgens mij hebben computerfabrikanten dat geprobeerd in de jaren 90 maar die zijn teruggefloten door de rechter: een computer is een gebruiksvoorwerp waar je van kunt verwachten dat deze moet worden aangepast en uitgebreid. Daarom kan de garantie ook niet zo maar ongeldig worden verklaard. De betreffende uitspraak heb ik echter niet paraat dus het is niet volledig ondenkbaar dat dit een rechterlijke uitspraak op een ander continent betrof
Volgens mij staat er een HP app op die de drivers up-to-date houdt, maar het is het controleren waard of deze inderdaad 'aan' staat.
Hoewel ik wat moeite heb met het standaard mantra: zijn de drivers up-to-date??? Als iets al maanden/jaren goed werkt en opeens niet meer, is dan ALTIJD maar de oplossing NIEUWERE drivers? Of is de kans groter dat ergens nieuwere drivers juist de zaak om zeep hebben geholpen?
Het betreft weliswaar niet drivers, maar heel veel van mijn (gratis) software heb ik de auto-update uitgezet: nieuwere versies hebben vaak allerlei bugs die de oude niet had, zijn soms trager (door functionaliteit die ik toch niet gebruik), slaan je met reclames om de oren (waar de oude advertentie vrij was), wijzigen de gebruikers interface (Windows &*^^%%$$) etc., etc.
EDIT: van Tweakers:
Q17. Will my warranty be affected if I install a non-HP upgrade/option in my HP product ?
HP warranty extends only to HP products and options. If you install a non-HP option into your HP product and this option then fails, you must contact the supplier for warranty cover on that item.
The warranty on your HP product will not be affected by the installation of a non-HP upgrade/option unless your HP product is damaged as a result of installation and/or operation of a third party option, such damage will not be covered by HP warranty.
If your HP product is not operating correctly, you may be asked to verify that any non-HP option is not responsible for the problem be uninstalling any such items.