Siemens bosch magnetronbuis uitwisselen 2M236-M42

Hallo,
Heb de volgende combimagnetron HBC84E663 waarvan de magnetronbuis(2M236-M42) stuk is.
Ik heb nog 2 andere buizen liggen maar weet niet zeker of deze op dit apparaat kunnen.
Zal hierbij een foto van de buizen uploaden.
Weet toevallig iemand wat het verschil is tussen een magnetronbuis met typenummer 2M236-M42 en 2M261-M32?

2M236-M32 magnetronbuis komt uit een HB86p572 en de ander uit een hb86p570

Hoop dat iemand me hierbij kan helpen

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt ,
U hebt helemaal gelijk, was een typfoutje en zal het zo wijzigen als het me lukt.

andere magnetron. riskant om uit te wisselen. Ook een totaal ander toestel.
HBC84E663 : 00642655
HB86p572 : 00642266
hb86p570 : 00642266

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 16 oktober 2020 19:38:10 (12%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 16 oktober 2020 19:26:52 schreef Ham7834:
Bedankt kaartenbakken.

Je moet je spellingscontrole uitzetten. Het komt zo onvriendelijk naar maartenbakker over, denk ik.

Klopt helemaal,
Heb het proberen te wijzigen maar lukte niet helaas.
Excuses maartenbakker

Als ik het goed begrijp dan is het niet aan te raden om de buizen uit te wisselen?
De hb86p572 heeft wel een 1000w functie en de HBC84E663 ook?

Uitwisselen kan niet, inverter is gemaakt op specifiek model buis

Bedankt voor julie advies.
Weet iemand een site waar ik een goedkope en goede magnetronbuis kan bestellen?
En moeten de kleine cijfers en letters op de magnetron ook precies overeenkomen?

RAAF12

Golden Member

-

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 17 oktober 2020 21:13:47 (99%)

Ik las ergens hier op een forum dat ze te bestellen zijn uit Engeland en dat ze daar goedkoper zijn.
Heeft iemand daar ervaring mee en kent iemand een site?

@RAAF12 Als dat een nieuwe is is dat een koopje.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
maartenbakker

Golden Member

Het enige dat bj mijn weten overeen hoeft te komen is 2M236-M42.

@EricN: goedkoop voor een Bosch reserveonderddeel, maar normaal voor een generieke Panasonic. Die zie ik 35 a 40 ex BTW inkoop dus in de praktijk tussen de 50 en 75 euro. Dat klopt dus wel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maartenbakker Tja, maar de link is van de originele...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
maartenbakker

Golden Member

Inderdaad, had ik niet naar gekeken. 76 origineel en 70 generiek Panasonic. Wel apart, maar ik heb met andere spullen soms ook gezien dat Aswo niet de goedkoopste is. Meestal wel, maar er zal nog een andere groothandel zijn die er voor sommige merken onder zit. Of ze relabelen zelf.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maartenbakker idd wij kijken ook steeds naar europarts. Ik heb van een liebherr ikb2850 (denk ik) van het onderste deurschapje de linkse en rechtse zijkant nodig. Links bij aswo, rechts bij europarts besteld. Hahaha. Onlangs hadden we een motor ve vaatw v miele nodig. Wij maken een offerte. Klant komt binnen met de vraag waarom deze zo duur is. Wij laten de prijs zien en de klant schuift dan de europarts.nl site onder onze neus. Wij vielen achterover van het verschieten. Zelfde firma europarts verkoop deze motoren aan halve prijs in nederland. Een hoop telefoons gepleegd natuurlijk. Uiteindelijk blijkt het de overeenkomst te zijn met miele België die dit veroorzaakt. Wat een klucht. Kijk jij nog elders voor prijzen? Tips?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Buizen uit Engeland zijn Imitaties.. En vrij duur ook!! 75 eu is niet verkeerd

maartenbakker

Golden Member

@EricN: ik gebruik eigenlijk altijd Aswo, maar als het op een koopje moet of het is niet verkrijgbaar dan zoek ik ook wel modules en ledstrips op Aliexpress en Ebay. Ik weet van Europarts maar heb er nog nooit besteld. Als ik jou goed begrijp, kopen ze net als Aswo direct bij de fabrikant in en zit er geen groothandel tussen?

Op 16 oktober 2020 19:45:26 schreef ohm pi:
[...]Je moet je spellingscontrole uitzetten. Het komt zo onvriendelijk naar maartenbakker over, denk ik.

Haha ik had hem even gemist maar vind het wel een mooie :D Ik heb net als een kaartenbak wel wat met het verzamelen van gegevens ;)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 19 oktober 2020 00:36:59 (34%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maartenbakker. Idd europarts is een concurrent. Het vervelende is dat beide leveranciers sterk verschillen in prijs en het ene onderdeel daar goedkoper is en een ander onderdeel weer bij de andere. Elk onderdeel moeten we dus dubbel opzoeken. Of trippel want soms is de fabrikant goedkoper zoals bij whirlpool en siemens dat wel eens durft gebeuren.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Euronics en andere leverancier kopen massaparijen in voor heel europa, prijzen kunnen daardoor flink zakken!