trommelkruis miele staal en alluminium

Dit topic is gesloten

hoi hoi we hebben trommelkruis vervangen van alluminium naar staal maar nu pas het snaar wiel van de oude alluminum niet op het nieuwe stalen kruis de vraag is zijn de spie banen op de pries as een andere diameter van bijde kruisen en of heb je het orginele snaar wiel nodig die bij het trommel kruis zelf hoort normaal schuif je het snaarwiel toch met gemak over de spiebanen heen of moet je het snaar wiel er op persen met een langere m 8 bout en het vierkante plaatje zover er in draaien zodat het snaar wiel naar beneden zakt en op zijn plek komt hierdoor mvg aadjo is een miele novotronic w363

Kun je niet gewoon de asdiameter van beide kruizen meten?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Nope, je heb een erg oud kruis (1978-1984) te pakken en dien je een passend snaarwiel bij te hebben.. Ene is vertanding en ander met spiebaan, rijmt en dicht niet... PS: max 1000 rpmkruis

Met een beetje handigheid lijkt me zoiets wel pas te maken

Hoe kom je aan zulk kruis?

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 23 oktober 2020 22:43:52 (11%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Uit afbraak van een oude machine? Dat past dan toch niet? Of zijn er van de w363 ook te krijgen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
dijkmane

Golden Member

In no Sense, Nonsense

@dijkmane oei, slechte verbinding blijkbaar, je valt weg.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Alle kruizen van Miele geproduceerd vanaf 1978 T/M 1999 zijn stalen kruizen en passen in alle Mieles T/M 6 Kg heden geproduceeerd. Ya EricN ook de W363 past zo'n kruis.. Heb een aantal liggen gelukkig!

En wat is er dan anders aan een 6+ kg machine? Die kruizen breken ook maar zijn dus niet uitwisselbaar...

En waarom verkoopt Miele geen kruizen... Ze gooien hun eigen glazen in nu, ze breken bij bosjes als ik op marktplaats kijk. Durf bijna geen nieuwe machine te kopen..

Gewoon een andere merk kopen en dan elke 4 jaar een nieuwe.

Mijn Miele W373 moet nu al zo'n 15.000 a 20.000 draaiuren hebben. Wel lagers vervangen, al 3 keren koolborstels, op het PCB componenten als elco's en relais vervangen.

Al met al is de duurdere Miele veel goedkoper gebleken dan een goedkope machine.

Jammer dat ook bij Miele managers zitten die alleen nog maar naar korte-termijn winst kijken.

@hoeben: W733? Of echt de recentere W373?

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 25 oktober 2020 09:03:48 (49%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Geen enkel merk levert nog de kwaliteit van vroeger.
Komt ook door de consument, vraag naar goedkope toestellen.
Vergelijk maar eens de constructie, meer plastiek, printen die sneuvelen door op de limiet berekende componenten, trommels, lagering.

Alles mag niet te lang meer meegaan en moet goedkoop zijn.
Bij kleinste defect op de vuilhoop tegenwoordig. Geen herstellingen meer.

En alles moet A+++++++ zijn, was - spoel resultaten zijn ondergeschikt nu.

En alles moet A+++++++ zijn, was - spoel resultaten zijn ondergeschikt nu.

Klopt, en de meeste hebben ook geen kookwas meer, een keer per kwartaal machine eens goed schoon wassen op 95° lukt ook niet meer. Wastijden van +3 uur zijn inmiddels de norm...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

En wat zie je dan gebeuren, machines draaien 90% van de tijd op 'Snel + mix' van 50 minuten op maximaal 40 graden, want warmer word ie niet in dat programma.

De nieuwe mieles hebben terug veel opties om het water flink wat bij te draaien.(spoelen met hoog water, extra spoelingen standaard zonder toets xtra water, voor mensen met allergie vinkje,...) Er is hoop daar, de kwaliteit daarentegen....
@hoeben: taaie rakker aldaar. Heb je de werkelijke uren al nagekeken?

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 25 oktober 2020 12:17:56 (13%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 25 oktober 2020 12:16:53 schreef EricN:
De nieuwe mieles hebben terug veel opties om het water flink wat bij te draaien.(spoelen met hoog water, extra spoelingen standaard zonder toets xtra water, voor mensen met allergie vinkje,...) Er is hoop daar, de kwaliteit daarentegen....
@hoeben: taaie rakker aldaar. Heb je de werkelijke uren al nagekeken?

Kan ik de werkelijke uren dan ergens zien?

@hoeben Dit zijn de uren opgeslagen in het geheugen, het gebeurt heel regelmatig dat deze niet kloppen ook hoor door eeprom fouten, printvervanging of drg

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De W5877 ook, staat standaard aan. De extra water knop, die nog eens extra aan kan, laat het water stijgen tot in het glas, bij een katoenprogramma.

Al met al na 7 jaar nog een brandschoon rubber en nooit stinken. Geen vloeibaar wasmiddel en geen wasverzachter...

@maus0611 Idd deze hebben ook wat opties. Maar de nieuwe W1 heeft er nog wat meer heb ik gemerkt. Heb je de "voor mensen met allergie" aan staan? Hier ook zulke machine met alles hoog ingesteld (geen wasverzachter in gebruiken) ook geen vuile rubber of stinkende toestanden. Ik had onlangs een klant die ernaar vroeg dus ben ik de nieuwe machine moeten gaan leveren en gelijk de pc er aan en dan alles open gedraaid, een heerlijk gevoel. :-D

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Kopers laten zich al te vaak verleiden door die energie labels A+++ die niks inhouden. vroeger had je geen problemen met machines die stinken of weinig spoelen, allergie;

Net als die warmtepomp droogkasten, uren staan draaien en hopelijk het wasgoed droog, en na enkele jaren volledig opengooien om schoon te maken.
Al die eco toestellen draaien langer, dus vlugger aan de bedrijfsuren.

vaatwassers die bijna geen water meer nemen, kleinere circulatiepomp, keerklep, en vetophoping

Ik zal mijn 2000W luchtafvoer droogkast nog eens in gang gaan trekken, de kookwas moet ondertussen gedaan zijn. Hahaha
De enige luchtafvoer droogkast die Miele nog verkoopt kost 850 euro. Daar heb je een condensmodel voor. #verkoopstrategie
TS heeft ons vermoedelijk al in zijn spamfolder gezet (nog niets van feedback gezien) dus kunnen we gerust ondertussen eens off topic uit de bocht gaan, hahaha.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

@ Maus0611: Een 7Kg of zwaarder heeft een trommelkruis met iets grotere spaken, je komt aan alle kanten 1 cm te kort, gaten komen niet overeen..

Miele verkoopt wel degelijk kruizen, alleen ICM trommel a de somma van 350Eu!!!

Zo inefficient is een slangafvoer droger niet eens: Vaak doen die dingen in 45-60 min een volle draai met 2000w.. TOV 2uur voor een WP droger a 1000W!! Wat scheelt dat??

Dit topic is gesloten