Whirlpool AMW 523/IX NaCool Tijd irritant lang

diebobo

Golden Member

Beste Lezer,

Ik heb al +/-8 jaar een Whirlpool AMW 523/IX Combimagnetron en vanaf dag 1 irriteer ik mij al aan het extreem lang Coolen wat deze doet na gebruik van de magnetron functie. Al gebruik je deze slechts voor 2 a 3 min op 650W gaat deze daarna zeker 10min tot 15min Coolen. Dus na het opwarmen van je eten zit je ook tijdens t eten en lang daarna in de herrie.

Ik heb alle knopjes, combinaties en tijdsduren al geprobeerd maar niets zorgt ervoor dat ie stopt met Coolen als ie zelf Cool aangeeft. De magnetron zal vast en zeker iets hebben dat gekoeld moet worden, maarja.. Zooo lang ? Lijkt me niet.

Voordat ik er zelf maar een schakelaar voorzet om deze dan maar fysiek uit te schakelen, iemand een idee of trucje voor deze Magnetron ? Er is geen verschil te bemerken hoe de magnetron gedroeg met koelen 8 jaar geleden en nu.

Enigste wat het misschien kan veranderen is een software update...Maarja, dan moet je naar een leverancier...

maartenbakker

Golden Member

Ik neem aan dat hij niet dicht ingebouwd staat waardoor hij slecht koelt?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
diebobo

Golden Member

Op 19 oktober 2020 20:34:18 schreef EricN:
Vermogenprint vervangen.

Oh, dat je dat gevonden hebt !.. Je zult vast wel in de materie zitten ? ;)

Als losse onderdeel is de print niet meer te bestellen volgens de onderdelen lijn van Whirlpool, dan zal een service verzoek ook niet veel meer uithalen..

Ik ga er dan maar een slimme schakelaar tussen zetten met energiemeting tbv detectie en wat slimme regels aan code in Home Assistant.

Dank voor nu allen.

Vermogen print vervangen heeft geen zin,krijg je Leeg geleverd want evengoed dien je daar software in te schieten.. Dussss

@smd. Dat was ook mijn eerste gedacht. De esam er eens op hangen maar heb je de service nota gelezen? Wat maak jij er van?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?