Ledstrip 5 volt tv

Ik heb 4 ledstrips van 5 volt totaal 27 watt.
Hier wil ik een wifi adapter van 12 volt op aan sluiten, helaas 5 volt is er niet.
Aansluiting strip 6 polig.
Op elke pool komt een weerstand (12 volt naar 5 volt)
Zou dat werken en hoeveel ohm en watt zou de weerstanden moeten zijn?
Graag hulp.

wifi adapter van hoeveel ampere/watt?

27W aan ledstrips op 5V is 5,5A.
als je met weerstanden werkt, ga je de rest verstoken.

dus een 12V -> weerstand->5V ledstrip
dan ga je nog altijd 5,5A moeten leveren. dus wifi adapter moet dan een 70W versie zijn (ik gok 12V 2A dat je hebt en is niet voldoende dan).
je gaat dan die overige 7V verstoken aan warmte in de weerstanden.
7V x 5,5A is dik 40W !!!

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

De adapter gegevens.

RGB/RGBW LED controller, geintegreerde Wi-Fi ontvanger
Voeding: 12-24 Volt externe adapter (max 16A)
Verbindingswijze: Wi-Fi direct of via router, Band B/G/N, alle encrypties
Uitgangen / Weergave: max 4 x 4Amp, RGB 4-lijns of RGBW 5-lijns, kleur en wit mengen, 16M kleuren
Features: Dimmen en mengen kleur en wit, 16M kleuren, controllers combineren / groeperen, Timers met kleurschema, kleurprogramma's maken, ...
Geheugen: Ja, naar laatste stand
Afmetingen: Ø 68mm x H 23mm

Arco

Special Member

12v voor strips zonder intelligentie is niet erg gebruikelijk, waarom gebruik je geen normale 12v versie?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik had net alles gekocht geen chinees spul, alles gemonteerd kwam ik er achter dat naar wifi een probleen is.. ?

je hebt dus een led controller met wifi.

die werkt op 12v en is geschikt voor 12 volt strips.

maar je hebt een 5 volt strip?

snap ik je probleem nu?

grote kans dat het nooit gaat werken. waar heb je de strip gekocht? geef het exacte type eens op?

GMT+1

Hier is het type

https://www.ledstripkoning.nl/speciale-leds/tv-led-strips/rgbww-usb-le…

Wou het op de usb poort doen geeft denk ik te weinig ampère.werkt wel maar niet zo goed als met de externe adapter.

[Bericht gewijzigd door webhenky op woensdag 21 oktober 2020 09:38:28 (13%)

Het lijkt net als of dit ook gewoon uit China komt maar via een tussen leverancier. Heb zelf ook ledstrips uit China en dat werkt goed.

Ik kan voorstellen dat je het wifi gedeelte uit China niet wil halen, maar ik zou denk ik een rgbww strip uit van ebay halen die op 12v werkt. 2 meter kunt je al voor €7 halen als je voor de niet waterproof versie gaat.

Ik zou ik voor een 12v adapter gaan. Want dat kan ook veel mee energie leveren dan een USB poort.

Plaats ook eens een foto van die wifi controller die je hebt.

De wifi controller heb ik nog niet maar zie dat ze of 12 of 24 volt zijn vandaar.

Arco

Special Member

De TC421 is een goede (12v) controller.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat ziet er goed uit Arco, maar lees ik dat goed is die geschikt voor 5 volt rgbww strips?

Belangrijke informatie: Standaard zit er Geen voeding bij de TC421. Dit omdat de TC421 voor LED Strips van 5 tot en met 24V geschikt is en de voeding dus afhankelijk is van welke LED Strips er aangesloten worden op de TC421.

[Bericht gewijzigd door webhenky op woensdag 21 oktober 2020 16:47:59 (56%)