Er is minstens één best lang topic over dat begon over Action batterijen: A-force batterijen van de Action: hoe goed zijn ze? Op zich best interessant om daar eens door te lezen, ik denk dat een groot deel van het onderwerp er wel wordt uitgekauwd. Helaas is er geen duidelijk beeld te vormen over welke batterijen je moet hebben, we weten op dit punt alleen dat je ProCell/Duracell Industrial moet mijden. Ik neig hier testmans suggestie Varta Industrial te kopen te volgen. Helaas zijn die in de winkel niet heel veel te vinden, en zal je dus moeten bestellen (wat tegenwoordig niet echt een drama meer is).
Op 21 oktober 2020 19:24:25 schreef r-p:
Zijn dat die dingen die je schroefmachine SNELLER laten draaien? (Dat zeggen ze letterlijk in hun reclame, dus schijnbaar is de spanning dan hoger???).
Wel ooit met nieuwe Duracell's in een zaklamp gehad dat het lampje na een seconde doorbrandde, maar dat was een 2,4V lampje dus hoewel aardig wat zaklampen dat hebben, was dat niet zo vreselijk vreemd. Frustrerend was wel dat het een zeldzaam lampje was ingebouwd in een 'life hammer', dus geen vervanger voor kunnen vinden.
De reclame heb ik nooit gezien, maar gewoonlijk zijn het konijntjes die harder rennen (en vaak zijn het ook Duracell Ultra waar de reclame naar verwijst). In elk geval is dat natuurlijk onzin, het is immers reclame en meer is beter toch? 
Het is wel waar dat lampjes op goede (alkaline-) batterijen korter leven, die 2,4V lampjes hebben best een hoop vermogen als je daadwerkelijk eens 3,2V van een set verse alkaline aanbiedt aan de contacten. Met zink-kool batterijen lukt dat niet of nauwelijks omdat die nogal een interne weerstand hebben. Bij alkaline is dat minder, maar ook die hebben de hoge spanning aan de contacten veelal maar voor korte duur. Toch ben ik wel blij dat we af zijn van die kleine gloeilampjes, want zaklampen vraten altijd wel batterijen. In dit gebruikers-scenario excelleren LEDjes wat mij betreft meer dan in andere gebruikers-scenario's.
Bij goedkope LED zaklampjes is de batterij wel vaak een factor in de levensduur van het ding als geheel. Als je een zaklampje tegen komt met 3xAAA batterijen (zeker als die meegeleverd zijn) is het zo goed als zeker dat er geen serieweerstand ingebouwd is en ze rekenen op de serieweerstand van de batterijen zelf. Zo uit de verpakking zijn die dingen prima: niet te fel, want zo een zink-kool kan hooguit een paar-100mA leveren en ze hebben batterijen, want die zink-kool krengen kosten maar een paar cent. Zodra je er echter een set alkaline in stopt wordt het LEDje snel slechter omdat de LED oververhit. Met Ni-MH is dat nog erger, want die hebben weliswaar een lagere nominale spanning van ongeveer 1,2V, maar tegenwoordig nauwelijks meer interne weerstand en dan grill je zo een LEDje makkelijk.