Onder welke zoekterm zou ik schakelaarkast kunnen vinden?

De titel zegt het al, ik kom er niet uit, ondanks meerdere zoektermen blijf ik hangen bij aanbieders van retro-schakelaars :-)

Het gaat om dit museumstuk welke een aantal TL-straten schakelt;

met deze inhoud;

Wie heeft er een tip ?

hartelijke groet, Jan

Hartelijk bedankt, precies de spijker op z'n kop.

die kleurcodering in die kast is interessant te noemen. grijs(aarde) en rood(nul) gebruikt als schakeldraad. maarja vroeger keek men niet zo precies.

Spanning staat en stroom gaat!

Klopt, in deze omgeving is het doen van aannames niet handig, alleen meten of zelfs hele kabels volgen en iedere lasdoos die de kabel passeert openen geeft zekerheid.

zet je daar nog een hele kast op voor 10 schakelaars? kun je net zo goed 5 dubbele opbouwschakelaars zetten ip54 als niko hydro ofzo. elke kabel 2 schakelaars geven, dan zit alles ook apart..

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 21 oktober 2020 17:36:33 (18%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Niko hydro schakelaars staan opgegeven voor 10A, achter de huidige schakelaars hangen nogal wat ouderwetse stroom trekkende TL balken en dan heb ik liever wat meer reserve aan schakelstroom.

Met die Eaton zit ik dan aan het dubbele van de capaciteit welke de Niko biedt.

Ze hebben hem ook in een variant met 12 schakelaars ipv 18 de Eaton GS4212.

Klopt, dankjewel.
Die heb ik dan ook gisteren besteld.

Wat doe je met de oude kast?

Vervangen DOOR.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

precies, dat hebben veel merken in hun assorti, 16A lichtschakelaars.

als men in de jaren de seriecondensatoren uit de bakken heeft gehaald, dan stook je ook die groepenschakelaars van eaton op, inductief mogen die ook veel minder schakelen als er op gedrukt staat.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De oude kast gaat waarschijnlijk opgestuurd worden naar ene Boudi gok ik zo.....

Wat de serie condensatoren betreft; die zitten er nog in, ben er dan ook niet heel bang voor dat de eatons snel op roken maar ben wel blij met de opmerkingen want ze zijn zeker leerzaam.

Wist overigens niet dat de hydro's er ook in 16a waren,was achteraf dus ook zeker overwegen waard geweest....maar ja,moet in hectische omgeving soms vlot schakelen ;-) en dat levert niet altijd de beste keuze op.

Iedereen weer bedankt voor de bijdragen.

Op 22 oktober 2020 18:14:59 schreef 240diesel:
De oude kast gaat waarschijnlijk opgestuurd worden naar ene Boudi gok ik zo.....

Ha ha! :) :)
Nee hoor, ik hoef 'm niet, maar er zijn hier genoeg mensen, denk ik, die oude apparatuur verzamelen. Die doe je daar toch wel een groot plezier mee. ;)

Niet meteen weggooien, dus. ;)

Vervangen DOOR.

OK, sympathiek om aan hen te denken, wil hem best ergens heen sturen tegen portokosten dus wie hem wil geeft maar een seintje.

Claim voor garantie is toch afgewezen dus anders verdwijnt hij in het vuil.

Ik zie 'm net staan bij Vraag & Aanbod. Leuk voor de liefhebber. :)

Vervangen DOOR.

Het loopt nog niet storm......sterker nog, nog niet één reactie.
Maar nadat de kast er 50 jaar (ofzo) gehangen heeft mag hij best nog poosje op de zaak in een hoekje liggen :-)