Amerikaanse koelkast bevroren

De koelkast bevriest en de vriezer werkt perfect. Als ik de stekker een half uur uittrek dan is het weer ok voor een dag of meer. Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is? Deze is nog maar 4 jaar oud.

mvdk

Golden Member

Ik mis iets. Werkt de thermostaat wel?

Ik zou hem eens een dag (=24u) laten ontdooien, best kans dat de voeler inmiddels ingevroren is.

Idd volledig ontdooien is ook het advies wat we altijd als eerste meegeven. Ik zou toch ook wel opteren voor 48u met de deuren open omdat je geen zicht hebt op de mate van ijsvorming. Wel moet ik opmerken dat in dit specifieke geval de klacht niet in lijn ligt met de oplossing (ontdooien). Werkt de motor gestuurde regelklep afdoende? Een andere mogelijkheid is een sensor. Printprobleem is ook altijd mogelijk, gezwollen elco's... .Hoe goed ben je met service informatie analyseren? Indien het ontdooien niet het gewenste resultaat geeft dan ga je moeten overschakelen op foutzoeken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Zoals Erik zegt,ontdooien voor 48 uur.... Maar meet daarna de ontdooi elementen eens door, vermoedelijk element of thermische zekering defect

@smd Zie je een verband in dit geval tussen de te koude frigo en een ontdooiprobleem? Meestal is de klacht dan toch net andersom?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Nope,als de "frigo" met een No Frost systeem te snel aanrijpt, is het meestal ontdooi cyclus probleem..

@smd. Ik denk dat TS iets gans anders bedoelt. In de frigo is het te koud dacht ik gelezen te hebben. Indien deze dichtvries aan de verdamper is het natuurlijk een ontdooi verhaal maar dan haalt deze eerder zijn gevraagde temperatuur niet.

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 23 oktober 2020 19:49:55 (41%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Momenteel al 2 dagen ok na het uittrekken van de stekker gedurende 1h. Ik ga jullie raad toch eens opvolgen en 48h laten ontdooien.

Dat is alleszins het begin (2 deuren open, 48u). Daarna bij wederkerig probleem de verdamper nakijken op dichtvriezen (a propos, sluiten de deuren perfect?). Daarna de service info doorspitten en analyseren en diagnosticeren. Bovendekse al eens open gemaakt om de elco's te inspecteren? Nu ook niet echt een arbeidsintensief klusje.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

EricN, de deuren sluiten perfect. Bovenste deksel al gedemonteerd en niks abnormaals gezien. Welke service info bedoel je? Kan je me die eventueel bezorgen?

Volgende week kan ik het wel eens inkijken, moet lukken. Mail?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?