Wifi module

marcob

Golden Member

Je kunt ook handmatig je SSID invullen, dat al eens geprobeerd?

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
bprosman

Golden Member

Ik zie "Mode - Access point" , dat is niet ergens aan te passen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
marcob

Golden Member

Op 22 oktober 2020 21:59:14 schreef bprosman:
Ik zie "Mode - Access point" , dat is niet ergens aan te passen ?

Meestal zijn die modules zo ontworpen, dat wanneer er geen WiFi verbinding te maken is, de module zelf Access point wordt. Dan kun je verbinding maken en de instellingen wijzigen. Vandaar Access point mode.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 22 oktober 2020 21:15:31 schreef NoobRene:
Vooral die laatste.......maar er is nog een goede reden om het zo te doen via wifi.

Stel je bent moeilijk ter been, erg makkelijk om b.v. in de ochtend de kachel aan te kunnen zetten en bedienen.
[...]

OK via interne WiFi. Een ESP er aan met WiFimanager er op en een webinterface voor de bediening. Je kan dan net hetzelfde doen zonder de externe server. Alleen niet bereikbaar van buiten zonder zelf poortjes te configureren. Zet er ook nog een NTP-client op, die dagelijks een update doet en je hebt de exacte tijd.

Ik volg Hensz volledig.

Eens uitzoeken hoe de kachel werkt en zelf iets maken.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 22 oktober 2020 21:58:35 schreef marcob:
Je kunt ook handmatig je SSID invullen, dat al eens geprobeerd?

Belangrijke vraag, nog zonder duidelijk antwoord. Iets eerder wel een aanwijzing, maar niet duidelijk.

Vervangen DOOR.

Ineens stopte die met werken er is niets veranderd in huis mbt modem? 3m moet hij altijd kunnen overbruggen.

Maar hoe moet ik dit zien, server gaat plat, of internet is weg en dan moet je het handmatig doen, of gebeurd er niets ? (lijkt me verre van wenselijk)

Voor die ESP chips moet in wel UPNP aanstaan in de modem anders gebeurt er nog niets, maar erger die ESP kent geen beveiliging, zou me niets verwonderen als iedereen die palletkachel kan bedienen, met een URL.

Het is wel mogelijk dat die ESP corrupt is geraakt op een manier, en dan zou je dit wel kunnen krijgen, dan gaat er gewoon iets mis op het connect verhaal, zou je de chip opnieuw flashen zou je grote kans hebben, aangezien het gesloten is, lijkt me een nieuwe de enige oplossing, kunt iets zelf maken en dan ben je 15 euro verder.

Ik zag ik het nieuws dat er veel problemen zijn met palletkachels, dat er brand in de woning daardoor ontstaat (just saying) Ik heb hier ook een 10kw houtkachel, en ik was al wel eens aan het kijken naar pallet.

Alles met een knipoog ;-)