3000 watt ebike wiel

hoi, ik ben bezig een eigen controller te programeren met arduino en transistoren. de accu is 72 volt.
welke transistor kan ik hier voor gebruiken?? ik weet dat ik er 18 nodig ben maar goed leek mij een leuk project

tnx

mdp1991 lp2307gs staat er op de transistors die met de controller komen, maar ik kan ze nergens bestellen

Shiptronic

Overleden

Post eens een foto ,en links van naar de controller en het wiel dat je daar hebt, liefst bij fabrikant met data sheet.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Het zijn kennelijk 100V 120A FET's, zie bijvoorbeeld https://goford.en.alibaba.com/product/60724666587-801960127/Single_N_C…

Het generieke typenumer is dan 120N10, je kunt ook gewoon op parameters zoeken bij leveranciers. Dat dan combineren met een zo laag mogelijke RDSon.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
jerome

Golden Member

100V lijkt me iets aan de krappe kant wanneer inductief wordt geschakeld.
Industrieel ziet men vlotjes 100 a 120V schakelaars voor 48V voedingen.

Het maken van een 3kW ESC op basis van een arduino is niet een "beginnersproject".

Het aansturen van een BLDC motor is eigenlijk net te veel voor een arduino-processor. Het kan wel, maar het kan veel beter met een wat krachtigere processor.

Als dit je eerste project is met deze materie (en dat is zo gezien je vraag), dan zou ik aanraden om eerst "klein" te beginnen. Stuur een harddisk-motor aan met 12V. Als je dat 5400 RPM ding 10000 RPM kan laten draaien ben je geslaagd voor fase 1 en ga je door naar fase 2. Dan koop je een goedkoop EUR 10-20 RC vliegtuig motortje. Als je dan zo'n ding rond de 1kW kan laten leveren: Door naar fase 3.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Anders heb je kans dat je ebike je een keer gaat proberen te reballen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."