Batterij schuifpasser vervangen

Tidak Ada

Golden Member

Op 23 oktober 2020 09:20:10 schreef Boudie:
Hoe werkt zo'n ding eigenlijk? Is dat een wieltje met een puls-teller? Of toch iets ingewikkelder?

Ik heb ooit en elektronische curvi meter gehad, die werkte inderdaad met een wieltje zoals in een muis. Helaas, na een val was het ding stuk ;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
eSe

Honourable Member

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

@eSe:
Zoals ik al vermoedde, toch wat ingewikkelder dan een wieltje en teller. ;)
Dat zou ook veel te makkelijk te veel slip geven om de opgegeven nauwkeurigheid te halen.

Bedankt voor het leesvoer. :)

Vervangen DOOR.

knopje met polymax erop gelijmd, draadje tussen de minpool van de batterij en contact in de houder gezet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nu snap ik gelijk ook waarom het batterijtje relatief snel de geest gegeven heeft. Ik gebruik de schuif....(in te vullen naar wens) :) , vrijwel nooit. De interne chip trekt dus naar alle waarschijnlijkheid na verloop van tijd de batterij leeg.

Tidak Ada

Golden Member

Batterijtje er uit dus en bij gebruik terug plaatsen.
Maar een SR43/44 houdt het langer uit dan een alkaline cel en dan van een goed merk, niet zo'n Chinees (wan)koopje.
Bedenk wel dat vingervet met zijn zouten het celletje ook ontlaadt, dus altijd goed schoonmaken met IPA en dan niet meer met de vingers aanraken, vooral de isolatiering tussen + en - !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hoe snel is snel? We hadden op m'n vorige werk zo'n ding en kan me niet herinneren dat daarvan ooit de batt vervangen is. Nu heb ik er zelf ook eentje.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Tidak Ada

Golden Member

Op 24 oktober 2020 10:50:47 schreef flipflop:
Hoe snel is snel? We hadden op m'n vorige werk zo'n ding en kan me niet herinneren dat daarvan ooit de batt vervangen is. Nu heb ik er zelf ook eentje.

Was dat ook zo'n Chinees, of eentje van een serieus merk?
Ik heb er hier nog een van HBM (natuurlijk ook uit de Volksrepubliek), volledig van metaal, dus geen plastic huisje, die lijdt aan het zelfde euvel.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Precies zo een als TS, "gewoon" van de Lidl O-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Arco

Special Member

Ik heb al jaren zo'n goedkope Chinees, daar zit nog steeds de originele batterij in (en die wordt redelijk vaak gebruikt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Ja, Zo'n Lidl ding heb ik ook en zelfs een plastic kleintje van HBM: Allemaal hetzelfde euvel....

(Dat plastic dingetje is handig om batterijtjes te meten)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Op 23 oktober 2020 09:20:10 schreef Boudie:
Hoe werkt zo'n ding eigenlijk? Is dat een wieltje met een puls-teller? Of toch iets ingewikkelder?

hier een Filpje van bigclivedotcom : https://www.youtube.com/watch?v=fKSSY1gzCEs&ab_channel=bigclivedot… , hij haalt hem uit elkaar en maakt de ingewanden zichtbaar, blijkbaar is er nog ruimte op de print voor extra drukknoppen/functies. (ben wel benieuwd wat er gebeurd als je ze verbind, zou me niet verbazen dat er gewoon full software inzit, en alleen de fysieke knoppen ontbreeken.)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Extra eilandjes kunnen ook om connectoren voor externe verbindingen zijn, bijvoorbeeld als je het printje voor positiebepaling wilt gebruiken....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
KGE

Golden Member

Op 15 december 2020 19:10:46 schreef Shiptronic:
[...]

hier een Filpje van bigclivedotcom : https://www.youtube.com/watch?v=fKSSY1gzCEs&ab_channel=bigclivedot… , hij haalt hem uit elkaar en maakt de ingewanden zichtbaar, blijkbaar is er nog ruimte op de print voor extra drukknoppen/functies. (ben wel benieuwd wat er gebeurd als je ze verbind, zou me niet verbazen dat er gewoon full software inzit, en alleen de fysieke knoppen ontbreeken.)

Als je het filmpje had bekeken had je gezien dat hij die extra knoppenfuncties heeft proberen te testen: helaas geen functie. Vermoedelijk voor andere software configuraties.