accu schakeling scooter

In mijn E-mac scooter merk? cilent epulsion 1500 ?
cilent 200 E-max
Vmoto E-max
Baotain E-max

zitten 8 12V-20Ah-22Hr accu,s 51,kg totaal.
die zitten volgens mij per vier aan elkaar geschakeld in serie , er zitten links en rechts op de scooter een laad aansluiting.
nu zijn die accu,s defect.
op de elektro motor staat ZWD-E-48V-1500
nu dacht ik 4 accu,s van 12v in serie is 48v klopt dit?
hoe het nu met die andere 4 accu,s zit ik weet het niet heb er ook geen schema van, misschien als die ene set van vier leeg is dat je over schakelt op de andere set ?
nu zag ik accu,s te koop van 48V-21Ah , dan zou ik er maar twee hoeven kopen klopt mijn redenering.
heeft iemand een schema van deze scooter of kan mij op weg helpen met info.
vgr;draadje

nu zag ik accu,s te koop van 48V-21Ah , dan zou ik er maar twee hoeven kopen klopt mijn redenering.

Deze ?

https://nl.grandado.com/products/hoge-capaciteit-48v-batterij-48v-30ah…

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op zaterdag 24 oktober 2020 19:14:58 (24%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Bullshit.

Dat ding weegt 1.8kg. Dan passen er ongeveer 36 18650 celletjes van 50 gram in. Die 54.6V is precies 13 * 4.2V, dus het is een 13S systeem. Met 36 cellen... zullen het dan wel 39 cellen zijn.

Dan met 13S3P en hoge capaciteit cellen kan het accupack dus maar ongeveer 9Ah zijn. Die 30Ah kan volgens mij nooit.

Als het geen 18650 cellen zijn, dan wil het er bij mij best in dat het iets efficienter zou kunnen, maar niet heel veel. Een factor drie lukt echt niet. Je moet je realiseren dat Elon Musk het: "hoe krijg ik zo veel mogelijk batterij-capaciteit in m'n auto" probleem best wel diep heeft onderzocht. En die is dan toch op die 18650s uitgekomen. Als er een factor drie met andere (pouch) cellen te winnen zou zijn dan zou ie dat echt gedaan hebben!

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 22 oktober 2020 19:26:56 (41%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Roland,
dus als ik het goed begrijp zou deze de vervanger kunnen zijn voor de vier accu,s die er nu inzitten.
en dus nog een voor die andere vier dan zou het probleem opgelost zijn en kan ik hem weer gebruiken.
Het tweede bericht snap ik geen balletje van, maar dat komt omdat ik leek ben op dit gebied.
vgr; draadje

pa3gws

Golden Member

Op 24 oktober 2020 17:33:13 schreef draadtje:
Het tweede bericht snap ik geen balletje van, maar dat komt omdat ik leek ben op dit gebied.
vgr; draadje

Dat betekend min of meer dat het battery pack uit de link van Roland eigenlijk niet klopt.
En dus niet bruikbaar is.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

8x 12V-20Ah-22Hr accu,s 51,kg totaal

In jouw geval is het het beste om de orginele accu's te kopen, alle andere oplossingen zorgen voor wijzigingen aan de oplader en de scooter die je als leek niet kan doen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

let op met het veranderen van lood accu's (dewelke je nu hebt. 4x 12V in serie en daar nog eens 4x 12V parallel over om meer capaciteit te krijgen) naar li-ion heeft een andere ontlaad karakteristiek.
12V lood accus zijn leeg op 11V en vol op 12,5V. 4 ervan in serie is dus leeg op 44V en vol op 50V.

met een 48V li-ion accu zullen dat 13 cellen in serie zijn.
een li-ion is leeg op 3.3V en vol met 4,2V.
13 in serie is dan 42.9V leeg en 54.6V vol.
het moet net lukken. zorg er dan wel voor dat er een CORRECT BMS op zit.
meeste 'goedkope' 48V accus hebben een 20A BMS erop zitten. hier kan je dus max 700W uit halen als de accus ver leeg zijn. scooters zijn vaak 1000-2000W.

Als je een 14S li-ion accu vind, si die leeg op 46.2V. als je met je scooter dan rijd tot 44V zit je die li-ion te leeg te trekken

met een 30A BMS zit je beter op een 1000W scooter, maar nog steeds te weinig voor een 2000W.

die accu uit die link hierboven is ROMMEL. voor 54€ heb je echt GEEN 30Ah op 48V.
zelf met goedkope RC batterijen betaal je meer. ik heb 180€ betaald voor 9Ah op 36V.
en voor mijn grote 36V 20Ah accu in 18650 cellen heb ik 300€ neergeteld. ik moest die dan nog zelf voorzien van BMS en behuizing

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 24 oktober 2020 19:46:08 schreef fcapri:
die accu uit die link hierboven is ROMMEL. voor 54€ heb je echt GEEN 30Ah op 48V.

Ohja, 30Ah bij 48V is 1.4kWh. Dat kost ongeveer 300 Euro (voor mensen zoals jij en ik) (200euro per kWh), Elon Musk (die F*** veel accus koopt (*)) schijnt maar 130 euro per kWh te betalen. En hij heeft duidelijk aanggegeven dat ie wel een seintje geeft als ie onder $100/kWh komt. Dus dat is nog niet gebeurd.

(*) Voor de lol eens zitten rekenen. Ongeveer 25GWh/jaar (#) schat ik.

Zit ik ongeveer goed? Dacht het wel: https://tesla.com/gigafactory

In mid-2018, battery production at Gigafactory 1 reached an annualized rate of roughly 20 GWh,

(#) In andere eenheden is dat 0.4MW.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

gewoon lood in gooien, is nog het beste koop.
in mijn scooter zaten 4 accus van 12Ah dacht ik. koste me rond de 100€ bij nkon.
een 48V 14Ah accu zou me 345€ kosten en dan moet ik nog steeds een andere lader kopen
https://enerprof.de/en/ebike-batteries/softpacks/?p=1&o=3&n=20….
ik zou wel een grotere autonomie krijgen aangezien een lood accu niet volledig leeggetrokken mag worden.

li-ion: 3,55kg, lood accus: 17KG. op zich wel de moeite als je de scooter veel gebruikt. ik heb de mijne gewoon gekocht voor de fun (reed niet) om die te herstellen, en als het niet lukte om met de onderdelen mijn eigen retro e-brommer te bouwen

@TS: de link dat ik hier post, die accu kan je wel vertrouwen. dat is een echte

[Bericht gewijzigd door fcapri op zondag 25 oktober 2020 06:50:00 (17%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

oke,
iedereen bedankt voor de info, dan ga ik hem maar zo te koop zetten
en er verder geen energie insteken want ik heb er geen
verstand van.
iedereen vriendelijk bedankt voor de info.
gr; draadje