Panasonic TX-58DXW784

Iemand hier ervaring met een Panasonic TX-58DXW784?

Deze TV heeft de volgende problemen:
- TV gaat normaal aan
- TV speelt ongeveer 2 minuten, geen enkel probleem met beeld en geluid
- TV valt 10 sec uit, groene power LED knippert een tiental keer
- Dit herhaalt zich heel de tijd
- Al 24u gewacht / geprobeerd met niets aangesloten / etc.
- Kan soms het menu openen, maar niet navigeren
- Een constante herstartende TV dus

Is dit een gekend probleem bij deze TVs? Wat betekent het 10x knipperen van de power LED?

Documentatie downloaden van Bijv Website Elektrotanya.. Kan schroefjes opnieuw aandraaien bij aarde punten printen of losse contacten voeding of mainboard

Alle schroefjes hangen nog goed vast, en ook geen losse contacten kunnen vinden helaas. Ook zien alle elcos er visueel nog oke uit.
Wat ik ook gemerkt heb is dat de afstandsbediening stopt met reageren, en daarna de TV 5-10sec later uitvalt. Moederbord probleem?
Nu zal ik alle voedingsspanningen even nameten met scoop.

Edit: allé voedingsspanningen zijn oke

Tsja, dan is er maar 1 ding: moederbord.. BGA los aan het raken

Inderdaad.. Helaas wel nergens meer te vinden.
Type TNPH11471 TXN/A1YJVE

maartenbakker

Golden Member

Reballen zou een oplossing kunnen zijn. Deusjevoo doet dat onder andere.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Is dat zelf te doen dmv hetelucht station?

maartenbakker

Golden Member

Ja, maar dan zou ik op weggooispul oefenen. Een 58" TV met een niet verkrijgbaar mainboard kun je goedkoper/zekerder uitbesteden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zou een ander TNPH11471 moederbord, met andere TXN code, ook kunnen werken in deze TV? Eventueel met functionaliteit die ontbreekt, zolang de HDMI maar werkt.

Bijvoorbeeld deze: https://www.electromix.co.uk/main-pcb/4091-panasonic-tnph1147-main-av-…

Laten reballen is zeker ook een optie, maar wat kost dat? Woon ook in België, is dus even rijden sowieso.

[Bericht gewijzigd door Memorex op zondag 25 oktober 2020 07:41:30 (16%)

Deusjevoo woont in schelle en zeer goed in het reballen zeker een aanrader

Wat niet wil zeggen dat het er niet kan zijn, maar bij een Panasonic nog nooit een losse BGA geweten. Zeker als ik zie wat daar op het bedrijf bij ons van verkocht wordt...

Wat ik met een soortgelijk probleem al wel geweten heb is een corrupt geheugen.
Was een iets ouder (smart) model.
Toen had ik het geluk dat met erg snel te zijn ik in het menu de factory settings kon oproepen. Toen was het opgelost. Wellicht heb je dat al geprobeerd?

TV werkt terug met ander moederbord. Dit moederbord is eigenlijk voor een TX-58DX750B.
Echter is het blijkbaar een UK model en kan de taal nergens aangepast worden naar NL. Ook kan je enkel kiezen tussen UK en Ierland na volledige reset naar fabrieksinstellingen.
Valt hier iets aan te doen?

Geforceerd voor NLD update installeren??

Er is maar één software versie voor beide regions: https://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/tv/download/fw/….
Ook lukt het mij niet om deze opnieuw te installeren, aangezien laatste firmware versie er al op staat.
Ik vermoed dat het ergens met een option byte te veranderen moet zijn..