miele kookplaat km 468

Mijn miele kookplaat km 468 heeft al gedurende een lange( meer als een jaar) tijd dat er verschillende kookplaten uitvallen direct na opstart als ik dan op de kookplaat klop start hij meestal terug op.
Momenteel is dat al zo voor 3 van de 4 soms gaat het dagen goed en dan begint de miserie weer. Soms gaat ze niet meer aan en de dag erop weer wel.
ik vraag dan ook af of hier nog een oplossing voor is we gaan volgend jaar een waarschijnlijk een nieuwe keuken zetten dus ik zou indien mogelijk nog graag deze kookplaat zo lang nog willen gebruiken.

Zo te horen slechte solderingen op de printplaat. Allemaal na zien en wat na-solderen kan al helpen. Klinkt als een slecht contact ergens.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

heb je ook een H branden in het display van de pitten? die zou normaal branden als de pit nog heet is en na 15min weg zijn, maar soms brand deze nog 3 dagen. als je klopt op de pit gaat die H ook weg. dan heb je last van losse contacten op de temperatuur sensoren die op de inductiespoel liggen. een keramisch plaatje met 2 draden eraan..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik hoop voor jouw dat het met wat solderen opgelost is, de print kost 515 euro. In de meeste gevallen idd losse solderingen of afgefikte kabelstekkers. Veel succes.
Deze kookplaat heeft een standaard uitsnijding van 750*49 dus als je in de nieuwe keuken deze uitsnijding laat maken dan kan er achteraf eender welke standaard 750*49 in.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

@testman Het is een ceramische plaat zonder terugkoppeling vd sensoren. De kookvlakrestwarmte is tegenwoordig softwarematige tijdsturing, een schatting dus en geen werkelijke temperatuur. Op de schema's is er dan ook niets van terug te vinden bij deze. Een afgefikte stekker op de zone is wel vaak voorkomend.
Edit: Dit antieke geval:

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

de H blijft gewoon branden ook als ik er op klop

De H is een illusie gegenereerd door de software en in dit toestel dus van generlei waarde. Helaas voor jou wordt het arbeiten, offen machen.

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 25 oktober 2020 20:21:13 (22%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ach een keramisch geval, die werken idd een stuk simpeler. dan zal de klacht idd wel een verbrande stekker of relais solderingen op de print zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@testman Ja met al die falende inducties, je zou haast nog vergeten dat er duurzamere toestellen bestaan, haha.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ok al bedankt voor de snelle reacties ik zal morgen de plaat is uithalen en nakijken

heb zo juist plaat open gemaakt alles ziet er nog zeer goed uit bedrading aan printplaat ziet er nog als nieuw uit.
Alleen aan de 3 pitten is de bedrading aan de kabelschoen een klein beetje licht bruin maar geven nog goed contact wat kan ik nu noch doen?

Een heeeel goede foto vd achterkant van de vermogenprint maken. Dit is de achterzijde van de relais. Desnoods in stukken fotograferen. Dan kunnen we meekijken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

heb de plaat maar terug gemonteerd nu hoor ik wel een lichte zoem als ik de stekker aansluit is dit normaal dacht dat dit hiervoor niet was?

De transformator zoemt altijd. De elco's kunnen bol staan waardoor er meer stroom afgenomen wordt met meer geluid tot gevolg. Doe er desnoods de volgende keer een foto van de elcos bij.

[Bericht gewijzigd door EricN op maandag 26 oktober 2020 10:42:26 (19%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ok alvast bedankt voor reactie ik zal zaterdag plaat terug opleggen en vragen dat mijn zoon de nodige foto's doorstuurt ben daar niet zo handig mee