lift project (kelderlift maken van stapelaar)

Lambiek

Special Member

Op 16 oktober 2020 10:20:21 schreef carrejans:
Echt "gewoon" is die niet. Moet 90A aankunnen.

Doe dat maar maal 5. Dat is je gemiddelde aanloop stroom.

Op 16 oktober 2020 10:23:10 schreef carrejans:
Ik zit nog steeds met volgende vragen. :)

- Moet er niets voorzien worden voor de piekstroom bij start?

Een goed zwaar relais gebruiken die de aanloopstroom aan kan.
Heb je het standaard relais niet meer?

- Moet er niets voorzien worden voor de inductieve spanning bij stop?

Je zou een diode over je relais contact kunnen zetten. wel een die de stroom van je motor aan kan.

Hier heb je een voorbeeld:

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Aanloop kun je misschien ook doen door op te starten met een soort hydraulische kortsluitleiding waardoor je onbelast start?
Of is die 5x90 alleen al van de motor?

Lambiek

Special Member

Op 16 oktober 2020 16:32:23 schreef A vd Linden:
Aanloop kun je misschien ook doen door op te starten met een soort hydraulische kortsluitleiding waardoor je onbelast start?
Of is die 5x90 alleen al van de motor?

Dat is alleen van de motor. Al is dat maar voor een paar tiende seconden.

En als het goed is gaat de hydrauliek al via een bypass als je geen ventiel bediend.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Effe zitten zoeken achter gepast relais en automatische zekering en dergelijke. Als je het gaat optellen, wordt het ook een heel sommetje.

Toch nog maar eens even gezocht achter een hydraulische groep om op het net aan te sluiten.
Nu ben ik eentje tegengekomen, die best laag geprijsd staat: 425 euro (+25 verzendkosten). Het is wel een Chinees gevalletje, maar moet ook slechts maar paar keer per week max draaien natuurlijk.
https://www.barntools.nl/hydraulische-unit-380-v-8-lz.html

Ik heb de indruk dat deze de juiste specificaties heeft:

  • Voltage : 380 volt 3 Phase
  • Motor : 2,2 Kw 3 Pk
  • Toerental : 2850 T/M
  • Max druk 18 Mpa : 180 bar
  • Opbrengst : 2,1 Ml/r
  • Tot. opbrengst onbelast : 2850 x 2,1 = 5985 ml = 5,985 Liter/min
  • Tank inhoud : +/- 8,5 liter
  • Tank metaal
  • Montage horizontaal
  • Retour elektrische klep 220 volt
  • Aansluitingen 1/4" gasdraad
  • Geschikt voor SAE 10 tot max SAE 30 Olie

Wat denken jullie?
Ik neem aan dat ik hier niets van motorsturing of iets dergelijks moet voorzien? Gewoon 400V op de motor, en hij pompt naar boven. En 230V op de klep en hij zakt naar beneden?

Ik denk dat je gemaklijker en goedkoper een pompgroep op 230 vind 2dehands of zelfs op de sloop.

Ga es langs bij afbraak fabriek ofzo, een pompgroep van een laadkaai is ideaal voor u. Een simpel monofasig motortje is voldoende voor uw toepassing

ASPA-tech.be

Op 25 oktober 2020 19:53:13 schreef bordje:
Ik denk dat je gemaklijker en goedkoper een pompgroep op 230 vind 2dehands of zelfs op de sloop.

Ga es langs bij afbraak fabriek ofzo, een pompgroep van een laadkaai is ideaal voor u. Een simpel monofasig motortje is voldoende voor uw toepassing

Maakt toch niet uit of het monofasig of 3-fasig is...
Heb al weken 2dehands in de gaten gehouden. Slechts 1 bruikbaar gevonden. 350euro, en helaas andere kant van het land (2u15 enkel)
Zoveel goedkoper is dat dan niet...

En die van barntools heeft ook al een elektroventiel. Toch meerwaarde voor mij.

de DC motor eraf draaien met de 2 lange schroeven bovenop. op de as van het anker zet je een 230VAC motor, met wat steunen lassen op het frame en je bent er. een motor zonder pompgedeelte is makkelijker te vinden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 25 oktober 2020 21:35:00 schreef testman:
...op de as van het anker zet je een 230VAC motor...

Makkelijk gezegd. Maar hier ga ik niet aan beginnen. Gaat een stap te ver voor mijn kunde.

als je 380v tot je beschikking hebt zijn er wel wat hydrauliek units te krijgen op marktplaats , heb ze al gezien van rond de 200 , wel gebruikt natuurlijk .
ook voor 230v staat er wel wat op
misschien een andere zoek term gebruiken , hydrauliek aggregaat worden ook unit en set genoemd