trommelkruis miele staal en alluminium

Dit topic is gesloten

een vraag die dikwijls valt hier is: Wat is het werkelijke verbruik van een WP droogkast na enkele jaren? Wat is het verschil dan werkelijk? Maar ja, de verkoopcijfers boomen en de hoge prijs spijst de kas dus van een onderzoek is nog niets in huis gekomen. Mijn luchtafvoer droogkast heeft overigens voor een volle lading handdoeken geen uur nodig en de verwarming valt als eens uit ook. Een terechte opmerking van je dus.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Die kost wat meer in energie verbruik daar de droger een pomp heeft, en nog extra moet condenseren, dat kost tijd...ong 20-30 min meer op volle draai.. Dus dan?? Tsja, dan is een WP goedkoper!! Maar in mijn visie is de duurdere aanschaf moet je er ook uit zien te halen..

Een warmtepomp droger gaat simpelweg meer verbruiken naarmate ouder word. Het dichtslibben van de verdamper resulteert in langere droogtijd. Record was iemand die bij me kwam met zijn WP, deed 8 uur er over en was nog niet droog!! Verdamper nagenoeg dicht.. Na grondig beurtje was tijd weer 2 uur ongeveer.

Blijf de filter technologie van Miele de beste, verdamper blijft vrij schoon.. TOV Siemens, AEG EVA

[Bericht gewijzigd door smd op zondag 25 oktober 2020 21:27:51 (43%)

7 jaar oude Miele t8861 thuis, en die bij m'n ouders is nog iets ouder, niets geen vuil.. Begin dit jaar hun machine opengemaakt, allemaal keurig netjes nog. Het ding draait ook geen uren, maar slechts een uurtje. Het maakt wel uit of je was is gecentrifugeerd op 1600rpm. Op 1200 doet de droger er merkbaar langer over..

En ik heb kosten gespaard omdat ik hem samen met de WM op 1 groep kon plaatsen.

Waarom hangt er altijd een zwarte sticker aan de machines, in Nederland verkocht?

Ik heb zelf goede ervaring met warmtepomp drogers

Ze draaien langer maar wel echt zuiniger

Ding verbruikt 650 - 700 watt en droogt 8 soms meer kg was in 2,5 uur.

Daarbij komt de energie in huis terecht en hoeft de verwarming minder te stoken.. en als het warm is hangt de was buiten.

Wel erg belangrijk om de filters schoon te houden en zo af en toe met een kwast met lange haren en de stofzuiger de verdamper schoon te houden..

Die oude miele`s zijn inderdaad goud waard... ik heb nu twee 6 kg softcare modellen staan een 1450 en 1600 toeren heerlijke machines.. die 1600 toeren was in anderhalf uur een volle trommel.. deurtje open laten als ze klaar zijn en geen vloeibare zeep dan kunnen ze voorlopig mee.

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Een oud apparaat in leven houden heeft (tot op zekere hoogte) natuurlijk economische en ecologische voordelen. Zeker als je zelf handig bent.

Ik lees hier over dichtgeslibde filters, maar dat is natuurlijk bij 'ons' niet het geval. Iemand die een waskast van 20+ jaar oud in leven houdt met reparaties, zal deze simpele onderhoudstaken ook wel uitvoeren.

Een WP droger is zeker zuiniger dan een droger met afvoerslang. En dan gaan we natuurlijk uit van het volgen van het 'onderhoudsboekje'. Als dat niet gedaan wordt, kan je de kast daar natuurlijk niet de schuld van geven, dan moet je de gebruiker vervangen.

Onze WP droger (iets van 600W) heeft de was in 1.5 uurtjes droog en het wordt nauwelijks warm in de kamer waar die staat (weinig lekwarmte). Hoeveel lekwarmte heeft een afvoerslang droger? Laten we eerslijk zijn: warmte is toch het geen dat het meeste energie kost.

PS: Wij reinigen de droogkast wel jaarlijks door deze even flink door te blazen met de compressor.

De eerste is een miele. Zo kom ik ze heeeeel dikwijls tegen. De 2de een bauknecht of whirlpool die 3 wassen oud is. Even inzoomen op de deurrubber. Die staat met een vlaggetje "full" te wapperen. Mensen zijn heden ook dommer dan vroeger.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Brrr.. blij dat die van mij in nieuwstaat is.

Ben jij witgoedmonteur algemeen? Heb erover gedacht om te solliciteren, deze foto helpt niet... :P

Op 26 oktober 2020 07:32:28 schreef fabrice:
Waarom hangt er altijd een zwarte sticker aan de machines, in Nederland verkocht?

Geen idee, wat staat erop?

Tegen vetzakkerij moet je wel bestand zijn. Idd alles wat een stekker of batterijen heeft. Professioneel enkel witgoed maar ze komen hier alles vragen. Van horloges tot graafkranen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 20 oktober 2020 17:34:33 schreef Aadjolecoupe:
hoi hoi we hebben trommelkruis vervangen van alluminium naar staal maar nu pas het snaar wiel van de oude alluminum niet op het nieuwe stalen kruis de vraag is zijn de spie banen op de pries as een andere diameter van bijde kruisen en of heb je het orginele snaar wiel nodig die bij het trommel kruis zelf hoort normaal schuif je het snaarwiel toch met gemak over de spiebanen heen of moet je het snaar wiel er op persen met een langere m 8 bout en het vierkante plaatje zover er in draaien zodat het snaar wiel naar beneden zakt en op zijn plek komt hierdoor mvg aadjo is een miele novotronic w363

alsjegeenpuntenenkommasgebruiktinjevraagstellingishetverschrikkelijkmoeilijk lezen!

Op 16 augustus 2021 19:36:10 schreef buzzy:
[...]alsjegeenpuntenenkommasgebruiktinjevraagstellingishetverschrikkelijkmoeilijk lezen!

Oude koe, de TS is waarschijnlijk al verdronken net als het kalf wat ondertussen geboren is.

Ik zie dat een mod dit topic al opgelapt heeft en afgesplitst.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Sine

Moderator

Op 16 augustus 2021 19:36:10 schreef buzzy:
[...]alsjegeenpuntenenkommasgebruiktinjevraagstellingishetverschrikkelijkmoeilijk lezen!

Daar opmerkingen over maken in een bejaard topic waarvan de TS al lang is gevlogen helpt ook niet.

Topickaap hier even een eigen topic gegeven.

Dit topic is gesloten