Zelf subwoofer bouwen met versterker van in auto

Kan je uitleggen hoe je bij 600W output er maar 30W in hoeft te stoppen?

Kan je wel uitleggen dat hij niet meer pakt :) Zit op een 1200w versterker (600w mono), voeding is 12v 20a 240w en toch pakt hij er maar 30w ofzo, en dat is vol open, Soniet speaker schijnt van de 1200w ook maar 350w rms te zijn (lol specs soniet) maar goed ik zou het ook wel fijn vinden voor dit verhaal dat hij dicht tegen de 240w zou aanzitten :)

Ik dacht ook ik moet een flinke voeding hiervoor hebben, maar als ding maar 30w pakt, kan hem ook niet met een lepel meer voeren :)

Voor nieuwe versterkers gaat dat verhaal iig niet op, die 8000w op een 230v 16a voeding verbaast je verder niet ? (mij anders ook wel)

Alles met een knipoog ;-)

Maar ik wilde al eerder delen dat dit een mooie hack is, dus auto subwoofer in huis zetten, maakt genoeg kabaal iig, in een rijtjes huis is dat ding denk ik geen doen, ik woon vrijstaand, maar ik zie auto's voor de deur stoppen op zoek naar de party :)

Ik heb hier ook 19 inch rack versterkers 600w piek 300w rms, maar dat ding pakt ook max 150w, en vaak nog veel minder, hangen er 8x bose 301 achter, op 2 versterkers.

Alles met een knipoog ;-)

Pro eindtrappen leveren dat wel, maar via bepaalde schakeltruckjes denk ik, dus niet continu maar pulserend ofzo. Ik heb me er ook over verbaasd, toen ik een rack Labgruppen versterkers voorbij zag komen. Autoversterkers en speakers moet je altijd met een pak zout nemen.

Op 26 oktober 2020 03:47:08 schreef RvEldijk:
Ik heb hier een Sony 1200w (XPlod subwoofer) op een 600w auto versterker, gevoed door een 12v 20a voeding, werkt perfect, dit klapt wel zo, ben sws wel redelijk audio fiel met 2500w piek in de huiskamer

Audiofiel zijn is iets heel anders dan de hoeveelheid vermogen die je hebt.
Ik heb zo'n lompe Labgruppen die 1600w RMS kan leveren, maar het klinkt daar echt niet mooier van, dus er staat gewoon een wat meer bescheiden versterkertje..

Op 26 oktober 2020 08:28:16 schreef RvEldijk:
Ik heb hier ook 19 inch rack versterkers 600w piek 300w rms, maar dat ding pakt ook max 150w, en vaak nog veel minder, hangen er 8x bose 301 achter, op 2 versterkers.

Je hebt geen idee hoe te meten denk ik. Versterkers leveren piekjes en pufjes, op het moment dat je stroommeter wil gaan verzinnen wat hij gaat laten zien is het al voorbij.

Wat betreft de stroom opname van je auto sub 'voluit', je weet niet wat voluit is want de stand van een knop zegt niets.

Ook eens zo'n bonkdoos ingebouwd bij m'n broertje in zijn auto. Zou een 300W versterker moeten zijn, maar afgezekerd met 10A op 12V? Hmmmmm ;)

Labgruppen versterkers voorbij zag komen

Die bedoelde ik ook rekken vol met die troep, hadden ze 100kw aan geluid bij, die je dan op 30% aanzet, kan ook geen 100% aan, maar klinkt wel goed verder, maar ja wat wil je 30kw.

Autoversterkers en speakers moet je altijd met een pak zout nemen.

Ding van mij is chinees dus daar mag een kilo zout bij, al moet ik wel zeggen als je 2500w zachtjes zet klinkt het super goed, maar bij 110db klinkt het nog zuiver :)

Je hebt geen idee hoe te meten denk ik.

Gewoon diversen stroom meters eraan, en in de gaten houden, kan zijn dat ik het niet goed meet, maar je maakt mij niet wijs dat ik 30w zie, en dat hij op de achtergrond ff 200w trekt, want dan zou de huismeter ook wel iets moeten registreren.

Alles met een knipoog ;-)

Hehe begint wel langzaam een lampje te branden :)

https://www.amazon.co.uk/Cougar-Adjustable-Performance-Gold-Plated-Con…

"1200W max. is equal to 2 x 100W RMS", hehe basterds :)

Maar goed verklaart nog steeds niet de 30w afname, zou je eerder 100w verwachten oid.

Toch best vaag dat een 100w versterker de Sony 350w rms speaker zo druk kan houden, kan hem nog achter een 19 inch versterker gooien (4ohm), mss gaat die nog beter klinken. (komt al een bak zuivere herrie uit)

Hehe 1200w met een 15a zekering.

Alles met een knipoog ;-)