QFU2.1 E start niet op

Hallo
Kan iemand me helpen?
Ik heb een tv 42PFL6678K12 met chassis QFU1.2 E la waarvan volgens mij de SSB defect is.
Nu heb ik dat board laten herstellen bij een Franse firma Allmatrix uit Grenoble. Na inschakelen van het zgn herstelde board was het resultaat het zelfde nl geen SB-led en na aanleggen de SB led die 2maal pinkt om de 3 sec.
De firma Allmatrix beweert dat ze met de processor een re- bolling gedaan hebben, maar dat ze de voeding verdenken. Daarna geen communicatie meer met hen. Ik veronderstel dat ze het board niet (kunnen?) testen (kostprijs 81 Euro)
Mijn Vraag: Bestaat er een truc om de voeding onafhankelijk te testen?
Voor het chassis QFU2.1 E doe ik het volgende:
Koppel de voedingskabel los
Meet de 3,3V op pin 1 (STBY)
Indien OK,verbind pin2 (PS ON) aan GND, meet 12V op pin 5, pin 6 en op pin 7 en 8.
Indien OK verbind ook pin1 aan pin11 (BL_ON) dan gaat de backlight aan.
Kan iemand me helpen om iets dergelijks te doen met het QFU1.2 E la ?
Dank bij voorbaat
Camiel

Alles wijst naar een defect mainboard, als je test werkt de voeding wel degelijk...

Hallo
mijn vraag was eigenlijk een soortgelijke procedure om de voeding te testen op een QFU1.2E.
DE WERKWIJZE DIE IK BESCHREEF WAS VOOR EEN QFU2.1E, DIE EEN ANDERE VOEDING IS.(VAN EEN 42 PFL6007)
Heeft er iemand zo een procedure?
Beste dank
Camiel

Voor 81 euro een reball?? Lijkt mij zeer goedkoop, de klachtomschrijving duid overigens op een defect mainboard.
De stand-by spanning is aanwezig -anders kan de led ook niet rood knipperen-maar de power_on komt niet op, reden is processor probleem.

Zeg ik ook... Heb je een foto van het bord?? Wellicht dat ik nog een verdwaalde heb..

[Bericht gewijzigd door smd op maandag 26 oktober 2020 18:58:12 (73%)

Hallo,
het nr. van de ssb board is 310432880881.
Ik kan een foto van de print maken. is er iets dat je typisch wenst vergoot te zien?
groetjes
Camiel

Beste SMD, mocht je toevallig twee mainboards hebben liggen, dan ben ik ook geïnteresseerd. Ook ik heb een tv van het type xxPFLxxx7x/12 met een QFU2.1E LA chassis.

Als je een foto heb, weet ik gelijk welke en waar het ligt..

Beste,
Ik kan het toestel voor het ogenblik niet bereiken, ik heb enkel foto's van de stickers. Indien je een foto wenst van de ganse board dan kan ik dat morgen doorsturen. Inmiddels stuur ik je deze

Laat je me weten als je een foto van de ganse print wil?
Groetjes
Camiel

Hallo SMD
Kan deze foto je helpen? komt uit internet maar niet meer beschikbaar.
https://tvonderdelen.nl/image/cache/catalog/Winkel k ballen/K48/310432880881 310432882001-500x500.JPG
Vriendelijke groeten
Camiel

Graag een foto van ganse print.de website is FORBIDDEN voor mij

Als ik het zo een beetje bekijk zijn er twee opties voor vervanging: hetzelfde mainboard voor 150 euro of een Android upgrade kit voor 300 euro. Bij de eerste optie loop je het risico dat het bekende defect opnieuw optreedt. Bij de tweede optie ben je fors duurder uit, maar krijg je extra functionaliteit t.o.v. van het Fusion OS van het oude mainboard. Tsja, wat is wijsheid voor een tv van acht jaar oud...

Hallo SMD
hier is de foto

Aan Wheebels
Ik zoek een identische mainboard, maar deze is niet voorradig en dat al gedurende lange tijd.Het toestel wacht hier al bijna 2 jaar.
ik zou wel de koeling van de processor verbeteren zoals in voorgaande mails werd beschreven.
Vriendelijke groeten
Camiel

maartenbakker

Golden Member

Met zo'n grote vraag en weinig aanbod (logisch, ze waren bij Philips vermoedelijk al binnen of kort na de garantietermijn op) lijkt reballen me de enige optie als je niet op toeval wilt vertrouwen (en 2 jaar wilt wachten).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Doet forumlid "Deusjevoo" dat niet ? Dat reballen ?
"William" heb ik wel eens gehoord over upgrade kits maar die zijn ook "uitverkocht" geloof ik.

[Bericht gewijzigd door bprosman op vrijdag 30 oktober 2020 17:46:18 (48%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit zijn ook draken van moederborden.. Zou hem laten reballen door 2cv

Hallo,
Nu komen we terug naar mijn oorspronkelijke eerste vraag: ik liet de board reballen in Grenoble bij Almatrix met als resultaat dat de tv met de herstelde print niet opstartte. Bij een klacht aan hun adres zeiden ze: het kan ook de voeding zijn. Mijn vraag was hoe de voeding onafhankelijk testen?
Ik heb een procedure voor een QFU2.1E chassis (zie bovenaan) maar mijn vraag is: heeft iemand die procedure voor een QUF1.2E chassis?

Aan SMD : is dit niet het board dat je liggen hebt?

Groetjes
Camiel

Nee niet direct maar ga in de archieven kijken...

Hallo SMD
Al bedankt voor de moeite bij voorbaat. Ik hoop een beetje op een goeie vondst.
Ik heb intussen de voeding van de QFU1.2E getest en die is als verwacht OK.
Hieronder vind je de test procedure voor de mogelijks geïnteresseerden.
Test voeding van een QUF1.2ELA
-Koppel de voedingskabel connector los aan de voeding
-Maak een verbinding tussen de Pin 7 en het frame (via een fixatie schroef) omdat de voeding niet meer verbonden is met het frame als de connector verwijderd is.
-Op de connector (28 Pins)CN4 moet je 3v3 (standby) meten op Pin 9
-Indien OK verbind pin 10 (STB) met pin7 ( GND)
-Meet de spanning op pin 11-12 en op pin 25-26 moet 12,3 V zijn
-Indien ok verbind pin 9 (3,3V stb) met pin 17 (BL on) en met pin 19 (DIM1)
-Backlight licht op.
-verbind pin 18 (BL_ctrl) eveneens aan pin 9 (samen met Pinnen 17 en 19)
-Backlight geeft dubbele sterkte.
-Resultaat Voeding is OK
Met vriendelijke groeten
Camiel

Update: tv is inmiddels opgehaald
Ik heb zojuist een nieuwe tv gekocht en doe de huidige weg. Betreft een 42PFL6007H/12 met een QFU2.1E LA chassis. Mocht iemand belangstelling hebben, dan graag een pb. Anders geef ik em morgen met de bezorger mee. TV kan opgehaald worden in regio Zutphen.

hallo Weebels
Ik ben wel geïntereseerd in de ssb van die TV. Is de TV nog werkend? Wat is je vraagprijs voor de SSB?
Groetjes
Camiel

Ene is een QFU 2.1E LA en ander een QFU1.2E LA, ene een xxx7 en ander een XXX8, is verschillend chassis..

Hallo SMD
Maar ik heb een 42PFL6877H12 met het zelfde probleem.Heeft wel een andere SSB 310432868283 met 3D led achteraan. Ik zou die proberen aan te passen. zou dat lukken?
Groetjes
Camiel

Heb je nu nog iets liggen van deze tv's ? SSB ? Of tv zelf ? Ik zoek een qfu2.1 die defect is maar niet gegaard

*hier heb ik geen app voor nodig

Nog 1 moederbord liggen,maar die heeft een duister briefje er bij zitten dus hou het op een : Nee helaas heb geen goede meer...