Beste mensen,
Vrijdag ga ik er nog eens naar kijken, bedankt voor jullie reacties tot zover .
De NTC zal ik eens nakijken. Intermitterend contact is natuurlijk mogelijk. Dankzij mijn gewrik en gewring aan die printen het ineens weer contact is gaan maken. Klinkt erg plausibel idd. Ik kan me niet herinneren dat de NTC er zo gaar uitziet, ik denk dat dat licht inval is. Vrijdag weet ik meer.
Dingen staan nog op kantoor, als ik eens met de auto ben zal ik ze eens meenemen en rustig naar kijken. Wel fascinerend om te zien dat het hele beeldscherm met letterlijk 1 schroef bij elkaar gehouden worden. Op de busjes bij de DVI en VGA aansluiting na is er geen schroef te vinden.
De backlight is LED trouwens, geen CCFL. Er zit ook geen hoogspanning inverter in. Dus die dunne draadjes zullen wel op een stroombron aangesloten zijn. Ik ga de schermen ook niet slopen voor de verlichting hoor, wees niet bang . Het "creatieve" idee wat ik bij heb is om ze te integreren in interieur panelen die wij op ons R&D kantoor hebben. Echter dan moet het geheel zo dus mogelijk. Dat panel is 10mm dik denk ik. De USB hub / speakers / versterker en al die ongein kan eruit. De voeding is verreweg het dikst. Zodoende zou ik die extern willen doen en bij voorkeur alle schermen op één 5V voeding en de backlight stroombron. Ach ja... ideeen genoeg, wellicht krijg ik ze gerepareerd en gaan ze gewoon nog een paar jaar mee als beeldscherm , zeker nu met de Corona maatregelen zijn er nog wel een paar collega's die een scherm kunnen gebruiken thuis, hoewel er geen voet meer aan vast zit...