eagle hulp nodig

hey,

ik heb hulp nodig, want ik ben namelijk een beginner. ik probeer een schema te bouwen voor een spoorweg overgang. ik heb momenteel een gedeelte gemaakt. de bedoeling is dat de 2 lampjes om en om knipperen met een alarm erbij dat het uitzend via een speaker. ik heb ook onderzoek gedaan naar de juiste frequentie voor de knipperende lichten en ik kom er niet uit. is er iemand die mij kan helpen.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Je kan beter ofwel het sch bestand posten of print naar pdf. Van deze afbeelding kan je echt niks maken.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Kun je niet beter een png of pdf plaatsen? Dan kan iedereen het zien...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Inderdaad, gewoon met de snipping tool in windows een shot maken van alleen het schema.

Ik zie in de AMV wel iets wat volgens mij niet goed gaat ....

buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

hopelijk is dit leesbaar

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 28 oktober 2020 16:23:06 (27%)

buckfast_beekeeper

Golden Member

2 leds in serie, die kunnen dus nooit om en om knipperen.

Kijk eens naar dit schema.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

ik heb dat geprobeerd maar de eerste led blijft continue uit en de tweede blijft aan en er is geen knipperlicht dus ik snap het niet

De leds staan allebei in serie op je schema. Die zijn dus of allebei aan of allebei uit. Anders klopt je schakeling niet met je schema.

Onderkant van de potmeter (pin 1) moet los.

fatbeard

Honourable Member

Ik zie nog wel een foutje: een elko in de collectorleiding van T3, waar een weerstand gebruikelijker is. Zo gaat het in elk geval niet werken.

De hele 555 is overbodig, zet de ene LED in serie met R2 en de andere met wat nu nog C5 heet.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.