Miele vaatwasser circulatiepomp

Hallo,

De circulatiepomp (mppw 00-31/4) van een Miele vaatwasser lekt. Dichting tussen pomphuis en motor is stuk. Weet iemand of die kan vervangen worden en hoe dit dan moet?

Het is een borstelloze pomp met een pompschoepje dat uit twee delen bestaat. Het gedeelte dat op de as zit krijg ik er niet af.

Alvast bedankt voor de tips.

Grtjs
Jan

Miele bellen is een optie, maar ik vermoed dat complete pomp vervangen moet worden.

ik heb laats op ebay een gebruikte pomp gekocht (voor 45,00), kwam uit duitsland, die draait al weer een jaar zonder problemen.

weet iemand of je die pomp ook kan vervangen door mppw 01-31/4 ?

Heb mijn pomp (type mppw 00-31/4) vervangen door mppw 01-31/4. Ziet er hetzelfde uit buiten upgrade aan de rubbertjes, maar mijn F84 error code komt nog steeds terug. Daarom vroeg ik me af of deze wel compatibel is.

Ik vermoed dat je dichting 260 bedoeld? deze is idd apart verkrijgbaar en heeft nr 6825420.
Even toch de feestvreugde temperen: Als deze dichting stuk is is meestal het toestel in zeer slechte staat. Rechts aan de motor vertrekken 2 doorzichtige buizen met witte rubbers. Hoe vettig zijn deze rubbers?
Meestal lekt ook niet deze 260 dichting maar de waterwisseldichting zoals bij jan en dan is het een ander verhaal. Mss zijn topic lezen zodat je kan vergelijken.

Jan, voor jouw heb ik van de g2574 ook een foto bij gedaan en zoals je kunt zien veranderd de motor idd in de nieuwe nr. A propos, hoe zit het met de elco's? Als die vernieuwd zijn kan je in alle veiligheid verder testen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ah, een oud topic zie ik nu.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Even ter aanvulling... ik heb die wel eens vervangen... linkse schroefdraad en kijk uit die pomp waaier is scherp...

Jaar later sprong er een andere slang en was heel de vaatwasser om zeep..

300 gram motivatie -> kop van de hamer!