Nefit kamerthermostaat

Mijn Nefit moduline 30 kamerthermostaat gaat regelmatig ongewenst in de ‘nachtstand’. Er komt dan een ‘maantje’ op het display te staan. Wanneer zich dat voordoet wordt de CV uitgeschakeld wanneer de thermostaat op het programma staat. Door de kamertemperatuur handmatig in te stellen gaat de CV weer aan.
Het programma kan ik dus eigenlijk niet meer gebruiken omdat de CV op ongewenste momenten wordt uitgeschakeld.
Is dit een bekent verschijnsel bij deze thermostaat, hij zal ca. 10 jaar oud zijn, en is hier iets aan te doen

Dat deed mijn moduline ook. Lag aan slijtage van de koperbanen onder de draaiknop.

Er was een "sweet-spot" tussen helemaal naar links draaien (klokprogramma volgen, maar dan uitvallen) en net een tikkie naar rechts dat ie wel het klokprogramma volgt, maar nog niet op vaste temperatuur gaat.

Uiteindelijk heb ik de Nefit thermostaat vervangen door een EvoHome systeem, maar dat had ook andere redenen.... (En was niet goedkoop)

Heeft er niet iemand bij het veranderen van zomertijd naar wintertijd per ongeluk het schakel programma gewijzigd.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?