Ik vertrouw installatie Coolblue niet

Ik ben een noob in electronica en Coolblue heeft bij mij de zonnenpanelen aangesloten maar ik vertrouw de installatie in de meterkast niet.

Ze hebben een abb groep in de attema groepenkast gezet en hebben nu een nieuwe attema groep besteld omdat de huidige groep die ze her gebruiken neit voldoende amp heeft.

Nu gaf de installateur zelf aan dat hij een ander merk groep niet in de kast wilde zetten omdat het niet goed zou zijn.

Nu zit hij er toch in en vertrouw ik het niet meer.

Het lijkt mij dat onderdelen niet 100% uitwisselbaar zijn maar ik ben een noob.

Heeft iemand hier een mening over.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

mvg,
Paul

Jinny

Golden Member

Foto's zouden kunnen helpen..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
GJ_

Moderator

Automaten zijn uitwisselbaar.

edit:
en inderdaad: foto's.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op vrijdag 30 oktober 2020 15:09:19 (36%)

benleentje

Golden Member

omdat de huidige groep die ze her gebruiken neit voldoende amp heeft.

Dat betekend alleen dat je nu op dit moment niet het volle vermogen van de panelen kan gebruiken omdat je automaat voor een lagere stroom is.
Maar dat is voor nu even niet erg omdat het toch bijna winter is en de je panelen pas weer na het voorjaar volle vermogen kunnen leveren.
Automaten zijn zeer goed onderling uitwisselbaar en als deze snel vervangen word (voor de zomer) dan is daar niets mis mee. Een te kleine automaat erin zetten is dan enkel maar heel erg goed van de installateur. Een te grote erin zetten dat is pas echt waar je zorgen om moet gaan maken maar dat is niet gebeurt.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Lucky Luke

Golden Member

Zekeringautomaat beschermt je bedrading. Eentje die bij een lagere waarde al ingrijpt, kan dus prima (is gewoon veilig). Eentje die te laat / bij een te hoge waarde ingrijpt is onveilig.

Hooguit kun je nu niet je panelen volledig benutten, maar daar is het ‘s winters toch al niet zonnig genoeg voor.

Een beetje zoiets als borden “60” naast een weg die is aangelegd voor 80: prima veilig. Als er dan ook nog file staat (‘s winters minder zon) is het al helemaal geen issue meer.

Het merk doet er al helemaal niet toe, het gaat om de specificaties. Zo lang het geen grijs geïmporteerde nooit-van-gehoord goedkope rommel is (en dat is het niet) zit dat wel snor. ‘T zijn geen sneakers >:)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)