Nvr board

Hallo ,

Ik heb mijn nvr board opgeblazen. Had er een voeding op aangesloten van 12v 5.5a . Dit was blijkbaar te veel :) .

Wat kan ik doen om dit te repareren?
Op de foto waar de cirkel getrokken is kwam er rook uit.
Alvast bedankt.

benleentje

Golden Member

Wat voor voeding en vooral spanning hoort er normaal op? Of een voeding 1A of 1000A kan leveren dat maakt niets uit het nvr vraagt altijd evenveel. Wel maakt het bij een defect uit. Als er een defect zat op het nvr borad dan zal de schade met een 1A voeding gering zijn en met een 1000A voeding dan verdampt het compleet tenminste als er verder geen zekering tussen zou zitten.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Arco

Special Member

Wat is een nvr board? (ik krijg Nederlandse Vereniging voor Reumatologie, maar die zal er wel niets mee te maken hebben... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
PE9SMS

Special Member

Network Video Recorder, voor IP camera's.

This signature is intentionally left blank.

Op 30 oktober 2020 20:01:16 schreef benleentje:
Wat voor voeding en vooral spanning hoort er normaal op? Of een voeding 1A of 1000A kan leveren dat maakt niets uit het nvr vraagt altijd evenveel. Wel maakt het bij een defect uit. Als er een defect zat op het nvr borad dan zal de schade met een 1A voeding gering zijn en met een 1000A voeding dan verdampt het compleet tenminste als er verder geen zekering tussen zou zitten.

Ik vrees dat je gelijk hebt. Zie hier net dat deze nvr 12v 6a aankan als er 2 hdd's op aangesloten worden. Wat kan ik dus doen om deze te repareren? Want de eerste keer heb ik er een voeding op aangesloten van 12v 2a en dit werkte perfect.

Als ik t zo zie hoort ie gewoon op 12V te werken.

Wat is er exact gebeurt? Polariteit verkeerd? of sluiting gemaakt op de uitgang? (Die 4pin connector ernaast is de SATA voeding)

Anders een nieuw bordje kopen, die kost compleet nog geen 40 euro

https://nl.aliexpress.com/item/32854725986.html

Op 30 oktober 2020 20:55:44 schreef DJSmiley:
Als ik t zo zie hoort ie gewoon op 12V te werken.

Wat is er exact gebeurt? Polariteit verkeerd? of sluiting gemaakt op de uitgang? (Die 4pin connector ernaast is de SATA voeding)

Anders een nieuw bordje kopen, die kost compleet nog geen 40 euro

https://nl.aliexpress.com/item/32854725986.html

Er is al een nieuw besteld . Maar zou dit gewoon graag repareren. Kan idd wel zijn dat ik ook de verkeerde polariteit gebruikt heb. De eerste keer dat ik hem toen aansloot met de 5.5a gebeurde er niets. 2e keer polariteit gewisseld en toen brandde het power lampje even en toen begon het component te roken.

Sine

Moderator

Dan was de eerste keer fout inderdaad.

Of die voeding nou 2 of 200A is, een apparaat neemt slechts wat het nodig heeft.

U16 is minimaal uitgerookt, wellicht nog wel meer.

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 30 oktober 2020 22:20:38 (18%)

Op 30 oktober 2020 22:20:04 schreef Sine:
Dan was de eerste keer fout inderdaad.

Of die voeding nou 2 of 200A is, een apparaat neemt slechts wat het nodig heeft.

U16 is minimaal uitgerookt, wellicht nog wel meer.

Wat is die u16 nu weer juist? Kan ik deze zelf vervangen? Wat zou er denk je nog meer stuk zijn? Kan ik iets uitmeten met mijn multi meter?

Sine

Moderator

U16 is waarschijnlijk het zelfde ding als U14, die zal wat beter leesbaar zijn.

Beste kans dat er meer stuk is overigens, vandaar mijn 'minimaal' in m'n voorgaande post.
U16 is duidelijk crispy, maar het kan ook stuk zonder duidelijke externe schade.