Philips Perfect Care Stoomgenerator GC8715/ stoomt vrijwel niet

Hoi,

Sinds enige tijd werkt de Philips stoomgenerator vrijwel niet (beetje stoom uit de "neus" van het toestel- verder vrijwel niet).
Ontkalken (meermaals) is niet de remedie (toestel is +/- 2 jaar oud)

Iemand een idee of suggestie ?

De wateropname bij ontkalken is ook veel minder als voorheen.

Alvast dank,

Deze toestellen zijn heel basic low budget gevallen. Hier zit geen boiler in. De pomp pompt direckt water in de zool. Ik zie 2 mogelijkheden. Ofwel is het water debiet door de pomp geleverd te laag. Ofwel zit de zool, die in dit geval als boiler fungeert pot toe.
Enige voeling met dit apparaat is nodig voor een juiste diagnose. Iemand die dit kent weet hoeveel water er moet stromen of wat verstopt is. Dit overbrengen via tekst is me wat te moeilijk. In ieder geval zijn deze niet gemaakt om lang mee te gaan.
Wat bedoel je met ontkalken? Hoe ga exact je te werk?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Er zit een knop op ..die je 3 sec dient in te houden waarbij deze zelf zou ontkalken.
Ik heb nu ontkalkt met 1/2 kopje water + 1/2 kopje schoonmaakazijn in de watertank.
Opengemaakt en leidingen gereinigd (waren absoluut niet vies).

Lijkt marginaal iets meer te stomen (volgens vriendin dient deze veel en veel meer water op te nemen bij ontkalken).
Zou mogelijk een nieuwe motor kunnen proberen (type JYPC-3)?

Zou pomp idd kunnen zijn maar procentueel gezien heeft de zool meer kans. Uiteindelijk kan alles, ook in de mindere procenten moeten de statistieken gevuld worden waardoor ik van hieruit je geen zekerheid kan geven.
Opgepast met kosten aan low budget toestanden. Azijn lost niet veel kalk op. Als je zool dicht zit dan is dat een blok kalk. Dat kan azijn niet aan. Ontkalker gebruiken in een strijkijzer wordt ook afgeraden maar in nood is dat mss een laatste redmiddel.
2jaar? Toch niet net er onder?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dankje EricN.
Ik ga een ontkalk tablet van de koffiemachine proberen.
Baat het niet, dan schaadt het niet...zouden anders toch een andere stoomstrijkapparaat dienen aan te schaffen.
Pompje kost ook niet de wereld in China land.

Garantie zal +/- 2 jaar zijn, nog eens nakijken.

In principe valt kalkverstoppong niet onder garantie en al zeker niet als het naar azijn ruikt maar je kan maar proberen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
bprosman

Golden Member

Ik ga een ontkalk tablet van de koffiemachine proberen.

Of zo'n "citroentje" uit de supermarkt (citroenzuur).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Gewoon ontkalker gebruiken wat fabrikant voorschrijft...