Jumper gaat gedeeltelijk niet op slot.

Het betreft een vs335r citroen jumper.
Op slot gaat wel voorste helft maar zijdeur en achterdeur niet..

Alleen met de sleutel, of ook met de knoppen binnenin?

Kun je de vergrendeling van de deuren controleren, door iemand in de laadruimte in te laten stappen en kijken of de binnenverlichting uit gaat?

Ik zou de staat van je batterij eens nazien.

Sluit je zijdeur wel goed?

Achter de schuifdeur zit een detectiedingetje. (dus niet aan de kant van het handvat maar aan de kant van de rail)
Als de deur niet helemaal goed sluit maakt die geen contact en wil de vergrendeling er niet op.

Je kan dit testen door even de schuifdeur dicht te doen en dan daar tegenaan te drukken, zie de foto.
Iets onder de pijl zit die sensor, als je op dat vlak even stevig drukt als de deur gesloten is en hij werkt dan wel, dan weet je dat je de schuifdeur / sensor moet afstellen

Ander bekend kwaaltje wat dit kan veroorzaken is de kabelboom van de achterdeuren. Door het vele op en en dichtdoen wil daar nog wel eens een draadbreuk in optreden, waardoor de bus niet doorheeft dat de deur gesloten is en dus ook niet op slot wil.

Aan beide kanten loopt de kabelboom door een gootje, zie de andere foto. In de goot, of bij de in- of uitgang, wil nog wel eens een kabelbreuk optreden. Even de panelen van de deuren verwijderen en ook aan de buszijde controleren.

Beide zijn bekende zwakke punten bij de X250 series van Sevel (Fiat Ducato, Peugeot Boxer en Citroen Jumper)

De verlichting gaat wel uit....De batterij is oke...en drukken op de deur helpt ook niet.
Nu gaan we de draadbreuk nog onderzoeken.

Draadbreuk en slechte contacten bij franse wagens is zowiezo een aandachtspunt.
Heb je echt de spanningsval op het betreffend slot gemeten?

Kun jij voor mij vertellen hoe ik de spanningsval op het slot moet meten?

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Allemaal bedankt voor de reacties.