Hulp gevraagd bij diagnose wasmachine

Lambiek

Special Member

Op 5 november 2020 12:56:07 schreef maus0611:
..., ik koop al niets anders dan een Siemens/Bosch of Miele wegens goede ervaringen, ook met aftermarket spul.

Vroeger was dat goed ja, maar een Siemens, Bosch of Miele gaat echt geen 25 jaar meer mee. Het is tegenwoordig allemaal plastic wat de klok slaat.

Wij hebben ook een dure Bosch gehad, niets dan ellende. :(

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 5 november 2020 15:30:04 schreef Kruimel:
[...]Ligt er aan, als jij een witgoedfabriek hebt is dat juist een prachtontwerp. :)

Ik zou alsnog gaan voor goede kwaliteit en uiteindelijk een naam opbouwen. Miele bouwt nu vooral een naam op met falende Twindos systemen en brekende trommelkruizen. Die kruizen kosten niet meer als de van staal zijn, dus waarom daarop 'bezuinigen'? Ze spelen zichzelf de markt uit nu.

En elektronica die sneuvelt
relais kent en niet meer op een print

[Bericht gewijzigd door fabrice op donderdag 5 november 2020 19:00:38 (42%)

Ik geloof niet dat een mini compressortje waarin het er overheen jankt een lang leven heeft,maar ik houd jullie op de hoogte hier. Het is een 150 Hz compressortje, en op volle toeren schat ik een dremel op 14.000 omwentelingen...

Ja, maus0611, Miele bouwt uberhaubt geen goede reputatie op,vind de vaatwassers minstens 10 jaar probleemloos moeten draaien voor die prijs,maar sommige haalden de 5 jaar al niet.. Heb al kweet niet hoeveel drukschakelaars van omwalspomp en stijgbuizen vervangen.
Ook veel omwalspompen bekend van de E84 melding waarvan de pomp lekt ende shutter circuit kapot is... Kazjing!!!

Van het laatste was er echt niemand die die reparatie deed,gewoon echt veel te duur... Werd een nieuwe en ging de Asko's van EricN achterna, schroothoop!

Net zoals bij mercedes is miele vooruitstrevend in zijn technologie. Altijd eerst met iets op de markt en de rest volgt dan. Dat is ook iets wat ze nastreven. Het moet voor hen een koud kunstje zijn om iets werkelijk duurzaams in elkaar te timmeren dus het nalaten daarva behoort tot hun marketingstrategie. Ze produceren wat het publiek wil. Een C-klasse (energielabel) zonder gadgets en een stevig prijskaartje gaan ze niet als zoete broodjes verkocht krijgen. Slecht enkele wakkeren gaan hiervoor in lijn staan. De moeite niet in hun totale omzet. Raderen voor de ogen draaien werkt beter. Het cliënteel raakt daar opgewonden van.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De managers hun kas moet ook worden gespijsd

[Bericht gewijzigd door fabrice op donderdag 5 november 2020 19:21:49 (62%)

Yep EricN, allemaal leuk,maar in verleden had Miele ZGN reparatiekits voor pompen etc, nu compleet vervangen. Prijsverschil van 250 Euro zeg maar...

IDD directie kas moet volstromen...

Kruimel

Golden Member

Op 5 november 2020 18:49:36 schreef smd:
Ik geloof niet dat een mini compressortje waarin het er overheen jankt een lang leven heeft,maar ik houd jullie op de hoogte hier. Het is een 150 Hz compressortje, en op volle toeren schat ik een dremel op 14.000 omwentelingen...

Je zit in de buurt voor zo ver ik kan zien: een tweepolige motor doet een synchroonsnelheid van 9000rpm op 150Hz. Overigens wil ik benadrukken dat ik niet wil beweren dat je compressor lang mee zal gaan, alleen dat het mogelijk is. Naar mate de technologie doorsijpelt naar lagere prijsklasses worden er meer bochten afgesneden. Ik begin me nu te bedenken dat de compressor misschien een turbinecompressor is en niet een zuigercompressor, dat lijkt op deze rotatiesnelheid logischer, en vermindert het slijtage-potentieel. In dat geval zou ik persoonlijk niet verbaasd zijn als het uiteindelijk de inverter is die het als eerste begeeft.

Met excuus maar waar gaat dit over?. Ts heeft een oudere wasmachine waarvan waarschijnlijk de deurschakelaar defect is en nu gaat het allerlei zaken die niet met een wasmachine laat staan de vraag met de vraag die gesteld is.

@ronny. TS zijn print is stuk en kiest voor een nieuwe wasmachine. Wij zijn nog even blijven zitten. De drank was nog niet op.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

"Nog even" blijven zitten? Kom nou.

Aanvankelijke vraag 31 okt, afgesloten 2 nov.
Prietpraat in de marge 2 nov-6 nov.
Meer geblaat dan wol, dus toch eerder, ik sluit me graag aan bij @ronny530; maar graag gun ik ieder diertje haar pleziertje en zo ook ieder praatvaartje haar prietpraatje

Nevenaf:
De nieuwe Candy doet het overigens best (nadat ik er de transportbouten uitschroefde, dan toch :( ) maar ik ben me best bewust dat mijn tweede wasmachine het niet zo lang zal volhouden als mijn eerste. Met mijn partners was het net zo :+ daarentegen houden mijn auto's het nogal systematisch 8 jaar vol, reeds een generatie of vier lang...

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op vrijdag 6 november 2020 18:54:52 (12%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

HEt probleem met Candy is ze maken niet veel zelf, een 15 jaar oude candy was een wasmachine van een "goede" europese fabrikant/merk die zijn goedkoopste serie aan candy verkocht.
Een gloednieuwe Candy is van een "bepaalde" chinese fabrikant die gewoon pure trash maakt, gaat wel paar jaar mee gaan ze maar verwacht niet meer dan 5 ish jaar ervan bij veel gebruik.
Terzijde wel super makkelijk om aan te werken :)

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ah, hm, oei, dat is een van de meest concrete reacties terzake, en doet me toch een beetje schrikken... Dat de kwaliteit niet beter ging worden, dat was natuurlijk te voorzien; maar een zo radicale omzwaai valt toch wat tegen. Nu, in dit eenpersoonshuishouden is het gebruik niet zo bijzonder intensief dus met enig geluk haalt het ding toch tien jaar... Ik zal het sowieso moeten afwachten, vrees ik, en de dingen moeten nemen zoals ze komen. En herstellen aan deze zal nog minder simpel zijn dan herstellen aan de vorige, daar moet ik ook al niet aan twijfelen. Zucht.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Wij verkopen ze al een tijdje en ik weet nog niet hoe het deksel er af gaat dus... Voorlopig vingers gekruist maar nog geen herstellingen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De enige zekerheid is dat wat stuk kan gaan ook stuk gaat maar wanneer weet niemand. Geen enkele fabrikant gebruikt zelf geproduceerde onderdelen maar koopt die in bij externe fabrikanten want dat houdt de prijs laag. Elektronisch en motorisch gaat er niet veel mis maar overbelasting van de inhoud van de trommel dus als er vijf kilo wasgoed in de trommel past en dat droge wasgoed er ook in proppen is geen goed plan want zodra het wasgoed met water vermengt wordt neemt het gewicht navenant toe en dat vinden de lagers niet echt fijn en geven het vrij snel op. Het is zaak om de wasmachine niet te overladen en vooral niet meer wasmiddel toe te voegen dan nodig is want wasmiddel wordt vaak over gedoseerd.