Gezocht IR codes jvc

Ik heb een JVC DVD player XV-THA9R, en een afstand bediening die er niet bij past maar wel de meeste functies support.
Ik mis alleen de "un" MUTE knop. Het apparaat staat dus in mute bij het opstarten.
Ik wil via PICbasic een programma schrijven om de mute te unmuten.
Heeft er iemand een code liggen om te starten ?
blijkbaar zijn er ook " gekochte " ( OEM ) JVC's met andere AB's
dus liefst iets universeels.

Guus@Sint-Michielsgestel
buckfast_beekeeper

Golden Member

Even zoeken op het internet. Zowat alle commando's van zowat alle leveranciers zijn terug te vinden. Net zoals dat je daar de gebruikte frequenties kan vinden.

edit: een start https://www.programmersought.com/article/70645119710/#JVC_37

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op vrijdag 6 november 2020 12:02:37 (22%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Heb je misschien ook de code voor "Mute"

Guus@Sint-Michielsgestel
Arco

Special Member

Normaal gesproken is er voor mute maar 1 knop; er is niet zoiets als 'unmute'... ;)
(voor unmute nogmaals dezelfde mute knop drukken, of volume +/-)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Op 6 november 2020 13:54:35 schreef Waters:
Heb je misschien ook de code voor "Mute"

Als je een logic analyzer hebt, kun je zo kijken wat de code is. Gewoon op de IR led meten.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
maartenbakker

Golden Member

Hij heeft geen AB, dus dat zal lastig worden. Met een logic analyser of zelfs een scope, kun je wel het systeem herkennen opzich.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Als de meeste functies er wel opzitten kun je mute zoals gezegd opheffen met volume + of -

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

@Maarten

Hij heeft geen AB

De AB die erbij zit heeft geen mute knop. Makkelijkst is een goeie AB erbij kopen. Maar iets zelf fabriceren kan natuurlijk ook.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Nog een aanknoping https://www.makerguides.com/ir-receiver-remote-arduino-tutorial/

https://github.com/z3t0/Arduino-IRremote/blob/master/src/ir_JVC.cpp

Je zal dan moeten uitzoeken welke waardes je AB verzend en welke er ontbreken. De ontbrekende een keer uitzenden en gewoon proberen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Ik heb in het verleden RC5 receiver gemaakt, dus een transmitter moet
ook wel lukken.
Heeft iemand de IR codes voor JVC ?

Guus@Sint-Michielsgestel
Arco

Special Member

Die AB die je nu hebt zal toch wel een volume op zitten? (zoals gezegd mute opheffen met + of - drukken)
Ik heb trouwens nog nooit een radio gezien die opstart in de 'mute' stand...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De DVD speler doet het niet daarom ging ie waarschijnlijk naar de stort.
Ik zie in het display " muting " , en hoor in de speaker heel zacht
de radio zender.
De JVC info is uit 2006, dit apparaat is jonger ( 2013 ? )

Guus@Sint-Michielsgestel
maartenbakker

Golden Member

Wow! Een fabrikant die gewoon z'n remote codes online zet. Wat wil je nog meer.

Ik zou in jouw plaats meteen aan het proberen zijn geslagen. De kans dat de fabrikant precies tussen 2006 en 2013 het systeem verandert, is niet heel groot. Ik geloof dat dit geen ingekocht apparaat is, dat zou anders nog roet in het eten kunnen gooien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik weet het, een oude koe maar voor geval dat iemand anders met hetzelfde probleem op dit topic stuit.
We hebben het hier de hele tijd of een software probleem. Maar kan het niet ook een hardware probleem zijn?
Ik heb bv apparaten gehad die melding op display bleven vertonen en toen was het een voedings probleem (defecte Elco's secundair) Ik heb in iedergeval nog nooit meegemaakt dat een dvd speler opstart in mute. Ook geen andere apparaten trouwens. Is mute meestal niet uit zodra je een apparaat herstart?
Zoals al gezegd, probeer eerst ook eens plus of min van geluid, dat wordt bijna altijd gebruikt om de mute uit te zetten in veel apparatuur.