Philips 37pfl6007h led knippert 2x, lowbudgetproject

Hallo,

Ik heb deze week de oude kapotte tv gekregen van vrienden, een philips 37pfl6007h met het gekende probleem dat het rode ledje 2x knippert ipv op te starten. nu wou ik enkel een projectje doen met de TV en als scherm gebruiken waar ik enkel 1 hdmi voor nodig heb. De CPU op het main board (310432868263) heeft veel te warm gekregen en een nieuwe zou me 150€ kosten via tvonderdelen.nl. Dat is me iets teveel aangezien het louter om een projectje gaat. Zou iemand een andere oplossing weten ? Ik had gedacht aan een simpele driver board via aliexpress ofzo maar daar vind ik niet echt iets wat zou kunnen passen.

iemand tips ? doelstelling is dus om hem lowbudget op een pc te kunnen aansluiten

alvast bedankt

Je zou op Ali express een soort van Universeel moederbordje kunnen aanschaffen en vaak zit daar jou benodigde HDMI op

maartenbakker

Golden Member

Dat moet geprogrammeerd worden op het type LCD-paneel. Dat staat er op een sticker op.

Een reball zal niet veel goedkoper zijn dan een nieuw mainboard (klein wonder dat je die nog te pakken kunt krijgen, zeker weten dat het geen pull is uit een toestel met defect scherm? Dan is 150 altijd te duur omdat het snel ook stuk kan gaan). Voor een 37" loont dat inderdaad wat minder snel.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 8 november 2020 20:13:38 (20%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 november 2020 20:11:38 schreef maartenbakker:
Dat moet geprogrammeerd worden op het type LCD-paneel. Dat staat er op een sticker op.

Een reball zal niet veel goedkoper zijn dan een nieuw mainboard (klein wonder dat je die nog te pakken kunt krijgen, zeker weten dat het geen pull is uit een toestel met defect scherm? Dan is 150 altijd te duur omdat het snel ook stuk kan gaan). Voor een 37" loont dat inderdaad wat minder snel.

Welja, dan is het verstandiger om de tv gewoon weg te smijten en een grote tweedehands monitor te kopen. Alleen knutsel ik nogal graag en ben ik de opties aan het uitzoeken. De bedoeling was eerst om een moederbord van een laptop in een tv te integreren, vanwege het kapotte mainboard is het plan veranderd naar een grote all-in-one pc te maken. Daarvoor moet ik wel het scherm werkend krijgen en ben ik dus op zoek naar alternatieven.

als je dan toch graag wilt knutselen; je kan de tv uitlezen via de Serv-u poort. Dat kan door een minijack-kabel aan te sluiten op een Silicon Laboratories CP2104 USB chip. de baudrate staat in de manual van de tv. meestal 38400 baud of 115200 baud. uitlezen kan met een programma zoals Putty.

als de uitvoer stopt met 'load end! K' dan is het de processor die niet start.
je zou kunnen gaan voor een reflow, dat zou voor 50 euro mogelijk zijn. maar let wel; het probleem komt terug.
een oplossing is een zoekopdracht aanmaken voor het ssb en gewoon afwachten tot er eentje opduikt.

ssb in de oven verhitten of middels hete-lucht kanon kan ik afraden. er zitten veel plastic componenten op die los of kapot raken. ook trekt dit bord snel krom.

maartenbakker

Golden Member

Op 9 november 2020 02:08:53 schreef Jan VDW:
[...]

Welja, dan is het verstandiger om de tv gewoon weg te smijten en een grote tweedehands monitor te kopen. Alleen knutsel ik nogal graag en ben ik de opties aan het uitzoeken. De bedoeling was eerst om een moederbord van een laptop in een tv te integreren, vanwege het kapotte mainboard is het plan veranderd naar een grote all-in-one pc te maken. Daarvoor moet ik wel het scherm werkend krijgen en ben ik dus op zoek naar alternatieven.

Je kunt op het typenummer van het lcd-paneel gewoon zo'n HDMI-printje bestellen. Voor de backlight gebruik je de voeding. Ik schreef alleen maar dat het repareren van het mainboard waarschijnlijk niet binnen je budget past maar dat wist je zelf ook al.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

mocht je t board nog hebben dan heb ik interesse als ie verder niet in de oven gelegen heeft. Kan je email niet vinden dus reageer hier. Of iemand anders die nog een onaangetast defect bordje heeft van een QFU2.1 chassis.

[Bericht gewijzigd door Bart64 op zaterdag 26 december 2020 13:47:32 (41%)

*hier heb ik geen app voor nodig