controler voor 12V motor

ik heb een motor van 12 volt in mijn kayak geplaatst. ik gebruik hiervoor een batterij van cellpower 12V 12A en dat werkt prima maar nu zou ik hiervoor een controler willen hebben zodat ik de motor sneller of trager kan doen draaien. ik ben hier een leek in kan iemand mij zeggen hoe ik dat klaar speel en waar ik dat eventueel kan kopen. heb al veel opzoekwerk gedaan op internet en kom vaak op aliexpress terecht maar daar zie ik zoveel controlers staan dat ik door de bomen het bos niet meer zie. wie kan mij helpen? alvast bedankt

Sine

Moderator

Die accu zal geen 12A zijn maar 12Ah, dat geeft niet de stroom aan maar de capaciteit.

Om te bepalen wat voor een regelaag geschikt is voor je toepassing moet je een idee hebben van de opgenomen stroom/vermogen van de motor.
Heb je daar gegevens van?

En dan mss nog wat waterdicht? Ik zou in een modelwinkel eens binnenstappen voor gepast advies. Iets zoals Albatros in Muizen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Lambiek

Special Member

Wat voor motor heb je gebruikt? Merk, type? Kun je een foto plaatsen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

de motor die ik heb gebruikt is een aqua marine blue drive deze: https://robotdiscounter.com/aqua-marina-bluedrive-power-fin
de batterij die ik heb gebruikt is een cellpower deze: https://www.elektrobode.nl/products/cellpower-cell-ldaccu-gesl-12v12ah…
hebben jullie hiermee voldoende info?

voor alle duidelijkheid ik heb enkel de motor van de powerfin he de afstandsbediening en de originele accu heb ik dus niet daarom dat ik een controler wil

Dit ding is 240watt. Dat is 20A. Gaat dat goed komen met het batterijtje? Er zijn waterdichte esc's te koop voor boottoepassingen maar de bediening is andere koek.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Lambiek

Special Member

De accu mag wel een paar maatjes groter, dat ding is waarschijnlijk zo leeg. En na een paar maal diep ontladen is hij stuk.