poort openen wanneer je in de buurt komt

Hallo allen,
Hoe zou ik het volgende realisteren.
Als ik in de buurt kom van mijn garage poort, zou ik automatisch de poort willen laten open gaan.
Ik heb gezien dat gogogate dit product geeft, maar ik zou dit zelf willen realiseren.
Wie kan mij op weg helpen.

pa3gws

Golden Member

Zelf weet ik er weinig van maar je kan zoeken op RfId.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
marcob

Golden Member

Bij het product wat jij noemt hebben ze het gedaan o.a. in combinatie Google Assistent. De assistent 'weet' wanneer je bij huis aankomt via de positie van je smartphone. Via een connectie in IFTTT wordt de garagedeur geopend (of gesloten). Dus de gogogate doet dat niet zelfstandig.

Om dit zelf te maken moet je dus eerst een systeem hebben/maken die weet waar je bent, of weet dat je komt aanrijden. Dat kan met een bestaand systeem zoals Google Assistent of Apple HomeKit. vanuit daar kun je verder bouwen. Heb je dat niet of wil je dat niet gebruiken, dan moet jezelf iets gaan bedenken.

Ik zijn een aantal DIY Domotica systemen (bv. Home Assistant of Domoticz) die iets kunnen met aanwezigheid registratie en Geo fencing, misschien eens kijken in die richting.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

de poort moet open zijn é wanneer je toekomt
gr

Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Als die poort meer dan 400m vanaf jouw garage/huis staat dan zou het kunnen werken. Anders is de poort open zodra de auto/telefoon thuis is.

Dit is niet echt een electronisch probleem. Je zou het helemaal in software kunnen oplossen. Een Arduino of Raspberry pi om de poort te openen en aangesloten op het internet. Daarnaast nog een app. op de telefoon die de locatie doorgeeft via internet zodra je binnen bereik komt. De locatie service in android kun je zo instellen dat er een meting wordt gedaan per X seconden of per verplaatsing in Y meters. Hoe hoger die meetfrequentie, des te eerder is de batterij leeg.

Om energie te besparen zou je de tijd tussen metingen kunnen verhogen naarmate je verder van de poort verwijderd bent.

reading can seriously damage your ignorance
Arco

Special Member

Als je 400m nodig hebt om open te doen dan rijd je veel harder als toegestaan, of de poort is veel te langzaam/kapot... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zat er op te wachten, daar zijn de corrigerende vingertjes weer!

:)

reading can seriously damage your ignorance

Telefoon met owntracks apps die babbelt met een raspberry in je netwerk die het hek een schop geeft

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Ik heb een tijdje deze app gebruikt: https://llamalab.com/automate/

Die kan je opdragen om afhankelijk van je locatie dingen te doen. Of je onderscheid kan maken tussen: "Ik ben zojuist van huis weggegaan en ben nu 400m onderweg" en "ik kom thuis, ik wil de poort zo open hebben" weet ik niet. Mogelijk een SMS sturen naar de "thuisbasis" om de boel open te maken....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/