AD20681 (F9638)

k heb een advertentie gezet bij "vraag en aanbod" voor een Woofer.
Tot nu geen enkele reactie. Leeftijd zal er wel mee te maken hebben.
Indien iemand weet hoe die te maken (of iemand die hem kan maken) graag response. Het gaat om een luidspreker AD20681 die uit een MFB (F9638) van een Philips box komt.

Heb je al geinformeerd bij mfbfreaks.com ?
Ik dacht dat de Philips MFB woofers een typenr met 4 cijfers hadden en /MFB erachter?

Advertentie staat er nog geen 24 uur... (zondag 08-11-2020 16:42)
En inderdaad mfbfreaks & marktplaats, dit soort spul word wel steeds schaarser & duurder trouwens.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
maartenbakker

Golden Member

Het zal inderdaad om een /MFB4 of iets dergelijks gaan, bij de normale wooferuitvoering mis je de sensor.

Het forum van mfbfreaks.com is door wat organisatorische problemen te vinden op forum-mfbfreaks.nl

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 9 november 2020 13:03:22 schreef Zonnepaneeltje:
Heb je al geinformeerd bij mfbfreaks.com ?
Ik dacht dat de Philips MFB woofers een typenr met 4 cijfers hadden en /MFB erachter?

Dit het nummer wat achterop staat, met als toevoeging MFB4.
Bij MFB freaks heb ik nog niet geinformeerd omdat antwoord minstens 10 dagen uitblijft.
Mvg,
Flip van den Dungen.
P.S. bedankt voor de reactie!

ik heb marktplaats nagekeken maar daar staat er geen op.
Misschien heeft mr. flip een reserve dan wel reparatie doorvoeren? Ik
heb de mfb forums gelezen) Mr. flip heeft geen opbaar emailadres. Ik weet zelfs niet of hij nog actief is op deze site.(hoor het graag)
(bedank voor de reactie's.)

u heeft gelijk; het stond er een beetje wazig op. :)

werkt de woofer niet meer of juist de sensor in de woofer? de sensor heb ik al vaker hersteld gehad bij de voorgangers, die tempex plaat voor de conus helpt niet echt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@testman. geen idee. vanavond kijk ik hiernaar.

@A.vd.Linden

Bedankt!

@Testman:

Waar zit dat piézo element? Bij de speaker?

onder het stofkapje, in het midden van de conus.

edit.. dit is de woofer met vlak membraan, die heeft geen stopkapje :-)

[Bericht gewijzigd door kris van damme op woensdag 11 november 2020 11:14:56 (44%)

Arco

Special Member

In het midden ligt meestal zo'n soort printje:

https://piratelogic.nl/data/images/products/pirates/philips.mfb.element.png

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt voor de reactie's!

is er iemand die dit dit voor mij kan doen? (in de buurt van Hilversum) want ik vind het link om de conus eraf te halen.

Arco

Special Member

Je hebt nog niet vermeld wat de klacht is...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 9 november 2020 14:40:11 schreef philip2:
[...]

Dit het nummer wat achterop staat, met als toevoeging MFB4.
Bij MFB freaks heb ik nog niet geinformeerd omdat antwoord minstens 10 dagen uitblijft.

Op het forum krijg je gewoon snel antwoord net zoals hier. Niet van Thomas, maar dat hoeft ook niet als een forumlid hem toevallig heeft liggen. Als je Thomas wel nodig hebt dan is het handiger om even te bellen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De woofer doet het niet meer van de MFB Philips F9638.
ik krijg de aanwijzing dat het weleens het piézo element kan zijn maar ik wil niet aan die conus komen.

@ Maarten: Bedankt voor de reactie!

Arco

Special Member

Zonder piezo blijft 'ie gewoon werken (alleen vervormd). Denk eerder dat er iets met de versterker is...
De piezo zit bij de F9638 op de dome geplatkt, en niet eronder...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik denk dat ik te oud ben voor dit soort reparatie's .
Wie voelt er iets voor om dit voor mij uit te voeren?
1 box is ok maar daar moeten de elco's vernieuwd worden (ouderdom), de andere box werkt een woofer niet (woofer zelf of piézo element) en daarnaast de condensator's. (heb ik nog niet)
Ik zal ze weer in elkaar schroeven zoals origineel.
Wie oh wie? (Mailbox staat open)

Arco

Special Member

(Mailbox staat open)

Niet echt... ;)
Vinkje 'Email adres nooit zichtbaar' even uitzetten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Op 12 november 2020 09:24:11 schreef Arco:
[...]
Niet echt... ;)
Vinkje 'Email adres nooit zichtbaar' even uitzetten...

Dat, en wellicht een berichtje in V&A