philips 37pfl9604h/12 ccfl rare beelden

Hallo, ik heb hier de tv van de buren met een raar probleem.
Als ik bijvoorbeeld zap van het ene naar het andere kanaal dan zie ik op het tweede kanaal nog lichtjes gegevens van het vorige kanaal
Dit gebeurt ook met de osd
Als ik de osd wegdoe blijf ik zeer lichtjes de omkadering van het osd menu zien in de zender.
Als ik dan verder zap naar andere zenders blijft het probleem
Moederbord probleem?
Of heeft dit ook te maken met de as15f op het t-con board?
Alvast bedankt, fijne avond
Elci boy

maartenbakker

Golden Member

Denk inderdaad dat je vermoeden klopt. 37" is daar ook precies de maat voor.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ok, dank voor de reply.
Ik zal de as15f vervangen en zal het resultaat hier posten.

Groetjes
Elco Boy

Soms AS15, maar ook wel eens scherm ( of was dat de 42"??)

maartenbakker

Golden Member

Weet ik niet zeker. Ik weet wel dat ik wel eerder een AUO paneel heb gezien dat dit deed en een paar maanden later lag de hele gamma eruit, dus kennelijk een vooraankondiging dat de AS15F ging sneuvelen. Na vervanging ook geen retentie meer. Dat was een 32" AUO paneel dat erg leek op de 37" panelen die Philips in die tijd gebruikte en waar de AS15 ook altijd stukging.

Bij een paneelfout zou ik eerder denken aan echt sloom updaten van delen van het scherm, maar het zou best kunnen dat je ook een soort retentie krijgt. Er is dus inderdaad een kansje dat het niet verholpen is met vervanging AS15, maar ik schat de kans groter in dat het beeld straks gewoon weer goed is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Even een update, na vervanging van de as15f is het beeld weer helemaal goed

Dank voor de tips
Elco boy

maartenbakker

Golden Member

Top! Dank voor de melding. Omdat ik het nog niet vaak eerder had gezien (meestal gewoon psychedelische kleuren), twijfelde ik nog een beetje.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."