Pas sensor en Hall sensor Ebike

Hallo,

ik ben bezig met een projectje (een elektrische step maken).
Werkt al heel goed maar een beetje onveilig met een 1000w motor! Nu wil ik er aan toevoegen dat je eerst een beetje moet steppen voor je gas kan geven, voor dat je step niet wegvliegt als je bevoordeeld aan het stoplicht staat en je geeft per ongeluk een beetje gas! Het goede nieuws is dat de controller dit ondersteunt maar dan heb ik wel een pas sensor nodig (normaal is dat voor aan de pedalen van een elektrische fiets) maar als ik die nu hang aan de motor zelf dan gaat dat naar mijn mening wel lukken :) Nu is mijn vraag of ik die Pas sensor eigenlijk wel moet bestellen en of ik dit niet klaar krijg met de hall van de bruchless motor zelf, die heeft tenslotte ook een soort passenteller

het enige wat ik tot nu toe weet is dat een pas sensor 3 draden heeft en de hall sensor van mijn motor 5 - + en 3 hall dacht ik

Is er iemand een beetje bekend met ebikes en dit soort onderwerpen ?

Vriendelijke groeten

Shiptronic

Overleden

Dan pak je toch 1 Hall sensor?
+ op voeding sensor
- op massa sensor
s op signaal sensor

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

dat klopt, maar dan moet ik die bestellen en bijplaatsen, het zou makkelijker zijn dat ik dit gewoon met de hall van de motor zo kunnen doen

Shiptronic

Overleden

Je schrijf dat er 3 in de motor zitten , waarom gebruik je er daar niet 1 van?, hoef je niks te bestellen.

PS, hoe gaat het met het remmen?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 11 november 2020 20:27:17 (15%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 11 november 2020 20:25:50 schreef Shiptronic:
Je schrijf dat er 3 in de motor zitten , waarom gebruik je er daar niet 1 van?, hoef je niks te bestellen.

PS, hoe gaat het met het remmen?

Die is van mijn andere step, heb ik opgelost met 3 weerstanden die worden verbonden met elkaar vanaf ik rem. werkt goed!

Shiptronic

Overleden

Op 11 november 2020 21:13:56 schreef Ecavia:
[...]

Die is van mijn andere step, heb ik opgelost met 3 weerstanden die worden verbonden met elkaar vanaf ik rem. werkt goed!

Dat is ook altijd leuk om hier ook even te vermelden. https://www.circuitsonline.net/forum/view/149644 , niets is leuker dan een werkend resultaat !

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Wel allemaal vaag en verwarrend. De hall met 5 draden is van een andere step? Welke motor zit er nu in waarvan je de hall wil aftappen? Een brushless met hall of zonder? Als je aftapt op de hall moet je wel rekening houden met massa problemen. De min (-) vd hall is daarom niet de min (-) van de passenteller. Links, schema's foto's...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Shiptronic

Overleden

Hall met 5 draden is 2 voor de voeding en 3 signaal draden, elke fase 1 , om de 120°

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.