pinkers werken niet bij draaiende motor

geachte
ik ben walter en heb een oldtimer uit 1929 op 6v daar de pinkers totaal niet zichtbaar waren heb ik er led lampjes ingestoken ook een led pinkdoos op 6v maar nu als de motor niet draait pinken ze perfect
maar vanals de motor draait dan niets meer nu en dan een flits en dat is het wie kan mij helpen aub
mvg walter

Hoe zit het met de batterij? Is dat hier op aangesloten of zit het verderop? Mij lijkt het een storing van de alternator of is het een dynamo? Met grotere of nieuwe batterij geprobeerd? Hoe is het schema vd print? Of ingegoten? Grote afvlakcondensator in de print voorzien? Diode en condensator bijplaatsen....
Je hebt beide veranderd. Wat als je 1 veranderd en zo het onderscheid led of sturingsfout zoekt?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ik heb dit ook rechtstreeks aan de batterij gekoppeld maar met het zelfde resultaat dit is een oude auto met een dynamovoor derest heb ik niets veranderd

Is de dynamo makkelijk afkoppelbaar? Is het mogelijk een andere of zwaardere accu te proberen? Is het printje modificeerbaar? Foto vh printje (voor achter) mss. Is het mogelijk de nieuwe pinkerdoos met originele lampjes te voorzien of gaat dat niet bij elkaar? Is het mogelijk de oude pinkerdoos met de nieuwe leds te proberen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

als ik mijn oude pinkdoos nog eens aansluit dan blijven ze gewoon branden

het is nog maar een nieuwe batterij van 6v ook de bougiekabels zijn nieuw

Ah, het bimetaal heeft natuurlijk stroom nodig. Ook bij draaiende motor blijven ze dan branden? Dat is tenslotte de belangrijkste test. Wat doen ze dan knipperen gaat de doos nooit doen gezien de leds voor te weinig stroom zorgen maar gaan ze dan te hard branden of flikkeren of drg?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Welke batterij? Capaciteit Ah.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik vermoed storing op de 6v kring door de dynamo maar dat oplossen vraagt wat kennis betreffende de nieuwe pinkerdoos.
Edit. De vraag naar het gedrag vd leds bij oude pinkersdoos en draaiende motor is om te kijken of je visueel via de leds eventuele batterij fluctuaties kan opmerken onder invloed vd dynamo

[Bericht gewijzigd door EricN op woensdag 11 november 2020 17:44:59 (45%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Een auto van 1929 heeft een gelijkspanning dynamo, maar betwijfel of de spanning die eruit komt gelijk genoeg is voor moderne electronica.
Daarbij zijn de andere onderdelen niet echt ontstoord, wat kan gaan storen op het moderne materiaal.

Dat kump er noe van....
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

als ik mijn oude pinkdoos nog eens aansluit dan blijven ze gewoon branden

Blijven "gewoon" branden of blijven "gewoon" pinken"? Hoed u voor algemeenheden zoals "gewoon" - wat voor de een "gewoon" is dat is het allesbehalve voor de ander.

Vooral sluit ik me aan bij de eerdere vragen: hang eens een gloeilampje parallel aan de uitgang van de nieuwe pinkdoos. Best mogelijk dat die nieuwe pinkdoos de LED-toestanden niet herkent/aanvaardt als geldige/werkbare/aanvaardbare belasting. Men ziet vaak genoeg, in automobielomgevingen, dat een stevige weerstand parallel wordt geplaatst aan iets LED-verlichtends, om voldoende laststroom te doen ontstaan.

PS het zou ook beleefd zijn uw berichten wat te verzorgen, een hoofdletter hier en daar en een handvol welgemikte leestekens kunnen veel bijdragen tot de leesbaarheid. Er zijn hier ook enkele dyslecten actief, die veelal erg waardevolle ideetjes spuien, maar zo'n mensen hebben het soms toch al moeilijk met lezen zelfs van perfect correct gespelde berichten.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Behoudens de test met een echte gloeilamp zou je ook kunnen proberen je nieuwe pinkerdoos te voeden via een serie diode met een ferme Elco erachter.
Ook eens meten in hoeverre de 6 volt die de dynamo levert stabiel is en niet te ver doorschiet.

Shiptronic

Overleden

Belasting is te laag, zet een weerstand parallel(wel goed koelen) zodat er meer stroom getrokken word.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Als belasting een issue is fan zou dit niet moeten werken bij niet draaiende motor maar dan werkt het wel.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
pa3gws

Golden Member

nu als de motor niet draait pinken ze perfect

Het nieuwe spulletje werkt prima zolang de motor niet loopt.
Dus is er geen probleem met de belasting van de pinkdoos (raar woord :-) )
Maar zodra de motor loopt gaat het mis dus naar mijn idee storing uit de auto heeft invloed..

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

de pinkdoos (raar woord :-) )

Integendeel, heel "gewoon" woord :)
Nog eventjes en de Vlamismen worden hier "de regel" zeker :+ ?

Nu ernstig: het zal wellicht een beetje samengaan, boordspanning die begint te zwalpen als de motor draait en pogingen doet om bij te laden, dat gecombineerd met een belasting die op het randje zit van het blijven werken van de pinkdoos ...

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

ik heb een weerstand al geprobeerd maar zonder resultaat de leverancier van de led lampjes dat het een storing is van de bougiekabels maar wat is er aan te doen als ik mijn oude pinkdoos aansluit dan pinken ze niet maar blijven gewoon branden .

ik heb ook al een relais tussen geplaatst.

Stap af van die moderne rotzooi in je klassieker en koop dit:

https://www.ebay.com/itm/Turn-Relay-6-Volt-for-Dnepr-MT-9-MT-12-MB-750…

en gebruik de normale lampjes, daarmee blijft de auto origineel en behoudt zijn waarde.

oldtimer uit 1929 op 6v daar de pinkers totaal niet zichtbaar waren

Bedrading / massa probleem, los dat op.

Mooie pagina met foto's wat je in auto's van die bouwjaren tegen komt:

https://streettechmag.com/2015/02/03/restoration-tech-rewiring-your-cl…

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op donderdag 12 november 2020 16:27:52 (20%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Je klassieke pinkdoos heeft het verbruik van echte lampjes nodig om het verwarmingselement (in de pinkdoos) voldoende op te warmen en aldus het pinken te starten en te onderhouden. Met leds lukt dat niet. hang er eens de lampjes bij.

voor de ledjes alleen . zelf een knipperschakeling maken? Je zit op het juiste forum :-)

Als je met de bestaande nieuwe onderdelen wat wil doen (led en nieuwe pinkerdoos) dan zullen we toch wat meer info over de pinkerdoos nodig hebben. Mijn vorig voorstel met diode en elco al geprobeerd ondertussen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

met de gewone lampjes geven geen licht en zijn totaal niet zicht baar daar de verandering naar led lampjes om meer licht en veiliger te zijn bij de keuring deden ze daar ook moeilijk over

ik ben een leek in electronica als je zegt met een diode doe dan het zelde als met een weerstand dit heb ik al geprobeert maar zonder resultaat

Van 6v batterij naar diode. De kant vd diode met ringetje (kathode) naar de print gericht. Na de diode zet je een vette condensator (1000 of 2200uF electrolytisch, elco) met de plus aan de diode en de min op de massa. Over de printaansluiting dus.

Wat meer info over pinkerdoos en pinkerdoos binnenkant zou ook helpen.

[Bericht gewijzigd door EricN op donderdag 12 november 2020 10:51:15 (13%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

d pinkerdoos is een ledpinkerdoos die bij de leds is geleverd volgens de leverancier moest het deze zijn een type met 3 klemmen