miele W204 bovenlader verwarmt niet

miele W204 bovenlader verwarmt niet

print gegevens edpl 132-a

als ik een lamp aan het verwarmingselement hang gaat die niet aan

als ik iets op de besturing print tik gaat die even aan en uit

welk relais zijn van de verwarming

Het relais met de breedste kopersporen. Verbonden met een zware connector met dikke draden.

[Bericht gewijzigd door rdonne op zaterdag 14 november 2020 14:40:21 (40%)

Het relais vd verwarming zit extern. Het spoel vh relais gaat via de vermogenprint naar de bedieningsprint

Edit: ah, juist het is een bovenlader. Dat is het doorverbindprintje dat ik op het schema zie en niet de vermogenprint.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dat klopt dat relais vd verwarming extern zit
maar die is goed die heb ik in andere machine geprobeerd nummer 20

Het schema dat ik bijgevoegd had zou normaal inwendig in de machine ook wel ergens te vinden moeten zijn. Je ziet dat het spoel vd K1/1 gewoon doorverbonden wordt in de vermogenprint en uiteindelijk in de 2 de print terecht komt. Je zult daar wat analyse werk hebben.
Ntc ok? Doe een handmatige verwarmtest via de service mode of lees het foutgeheugen uit.

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 14 november 2020 17:26:57 (14%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ntc is goed

handmatige verwarmtest via de service mode gedaan daar verwarmt hij ook niet

als je op de print tik gaat die even aan en uit dus verdenk 1 van de relais

Als het goed is,is het een 230V relais voor de verwarming... Dus relais kan het wezen op de print..

Op 14 november 2020 18:08:52 schreef knaak:

als je op de print tik gaat die even aan en uit dus verdenk 1 van de relais

De soldeerverbindingen van betreffende relais even oversolderen. Daarna nog eens testen. Relais kan/kunnen los in het soldeer zitten.

Ik zie ook nog een dikke trafo en transistor. Als je soldeerbout toch heet is kan je die soldeerverbindingen ook meenemen.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op maandag 16 november 2020 20:53:35 (17%)