pinkers werken niet bij draaiende motor

ik heb nog een test gedaan omdat iemand zei dat ik de massa moest
nazien ik heb de draden van de pinkerdoos doorverbonden en de stroom gemeten aan de achterpinker ik had daar 6v21 dus ik denk dat toch goed is . met de oude lampjes heb ik aan de achterpinker omzeggens geen licht en ze knipperen heel snel overdag zie je er niets van daarom de wijziging naar een ledlempje ,maar volledig op led hebben we dat gekend probleem bij een draaiende motor.met een oudlampje (10w)langs voor en een led langs achter werkt het wel maar hij pinkt te snel is daar nog iets aan te doen

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Als je nu eens de elementaire beleefdheid wilde opbrengen om iets leesbaars te posten dan zou ik dat misschien proberen te lezen. Er werd reeds eerder op gewezen, trouwens:

het zou ook beleefd zijn uw berichten wat te verzorgen, een hoofdletter hier en daar en een handvol welgemikte leestekens kunnen veel bijdragen tot de leesbaarheid

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Durf je de nieuwe knipperdoos open maken? Denk je dat deze dan stuk gaat? Wel benieuwd wat er in zit eigenlijk. Er is van alles mogelijk maar je beperkte kennis van elektronica maakt het niet makkelijker.
6.21v schrijf je, maar in de originele setting, kun je dan de spanning meten bij het branden van het lampje achteraan? Moet je wel snel aflezen natuurlijk gezien het knipperen maar ik vermoed een gigantische spanningsval. Welk vermogen hebben de achterste lampjes? 6V 21W?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

de nieuwe pinkerdoos kan niet open ze is toegelast de stroom die ik meet aan de achterpinker is niet als hij pinkt maar als hij continue brand

het pinken met een oud lampje langs voor en een led langs achter is wel met de oude pinkerdoos moest hij trager pinker zouw hij genoeg licht geven.

Shiptronic

Overleden

Het snel pinken is bewust zo gemaakt, jij heb dan een indicatie dat 1 van de lampen het niet meer doet, je kan ipv een lamp een weerstand* met een zelfde belasting monteren , je knipper snelheid moet dan weer normaal zijn

*(als test kan je voor de weerstand even een oud lampje pakken )

@ BFM

Reply's
Antwoorden (reply's, posts) dienen binnen de doelstelling van het forum te vallen. Een kleine hoeveelheid offtopic in een antwoord wordt getolereerd, zolang die hoeveelheid niet overheerst. Voordat je een reply toevoegt wordt je geacht het hele topic te hebben gelezen.

De volgende types reply's zijn in strijd met de regels:

Reply's die alleen maar offtopic bevatten.
Reply's waarin BrEaZaH taal of 13375p33k in staat.
Reply's die onnodig lange quote's bevatten. (Quote alleen relevante tekst, als je reageert op de laatste post is een quote onnodig)
Vraag en aanbod.
Flames naar andere gebruikers en / of moderatoren.
Wannabee mod opmerkingen. Laat het modereren aan de moderators over.
Overmatige reclame.
Illegale links.
Zeurverhalen over taalgebruik

https://www.circuitsonline.net/forum/faq#replys

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

de achterste lampjes waren 6v en 5w de stroom die ik gemeten had aan de achterste pinker is 6.21v dus dit wil zeggen dat de kabels toch in orde zijn.

Kun je mss verduidelijken. Het wordt te ingewikkeld om aan je uitleg aanuit te kunnen:

Originele setting, originele lampjes, originele pinkerdoos:
1. Lampjes achteraan te slap? Dat was het ganse probleem naar ik verneem.
2. Ook met doorverbonden knipperdoos te weinig licht achteraan?
3. Welke spanning achteraan met doorverbonden knipperdoos MET lampjes, niet leds.
4. Knipperritme te snel of knippersnelheid goed?

Nieuwe knipperdoos Met vooraan lampjes en achteraan led en niet draaiende motor uiteraard:
1. Brand de led achteraan met voldoende sterkte?
2. de problemen hier zijn: te snel knipperen en storing bij draaiende motor? Of is het probleem van de storing weg bij deze opstelling en is het enkel te snel knipperen?

Welk vermogen had de originele achterste lamp (watt)
Edit: 5W lees ik net.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Shiptronic

Overleden

De knipperfrequentie moet 90 per minuut zijn met een tolerantie van 30

Mag ik vragen om wat voor auto het gaat? een aantal medeforumers zijn ook otofiel, we zien graag een plaatje :)

voor de tijdsgeest : https://www.bing.com/images/search?q=auto+1929&form=HDRSC2&fir…

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

5 watt voor pinker lichten?
Was dit vroeger en ook nu niet 21 watt?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

@ship:

Wannabee mod opmerkingen. Laat het modereren aan de moderators over.

Ik had het overigens niet over een of ander teedeevautje, ik had het over algemene onbeleefdheid.

@Gij Kieken:

Was dit vroeger en ook nu niet 21 watt?

uit de woordenbrij van @T/S haalde ik toch ergens "ik had daar 6v21w" en ook anderen gaven al aan dat voor richtingaanwijzers een gloeilamp van 21W gebruikelijk is. Wel weet ik niet zo zeker of dat ook al zo was in de dagen van de 6V= boordnetten, die heb ik nog maar amper meegemaakt; maar T/S wijst wel in die richting.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

@BFM
Die 6V21W zie ik staan als: 6,21V (spanningsmeting, stroommeting zoals TS het noemt ;-) )

Edit: ik zie net dat er 6V 5W ergens tss staat. Best wel slapjes.

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 14 november 2020 20:10:25 (26%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Lijkt te kloppen, ja. Ik geef het maar op, in dit draadje.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Shiptronic

Overleden

Op 14 november 2020 19:27:09 schreef joyew:
de achterste lampjes waren 6v en 5w de stroom die ik gemeten had aan de achterste pinker is 6.21v dus dit wil zeggen dat de kabels toch in orde zijn.

met 5W ga je ook niets zien, en knippert te snel! oplossing ; lampje met meer vermogen erin en de lamp zal dan ook minder snel knipperen evt kunnen de LED's erbij in

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Idd shiptronic. 5W is echt niets. Zou er origineel mss een Zwaardere ingezeten hebben? Zoals vanvoor een 10W blijkt in te zitten. Mss een slechte herstelling aan gebeurt, verkeerde lamp geplaatst ooit.
TS heeft nog wat werk.
@TS Past de voorste linkse 10W lamp in de achterste rechtse? Dan kun je zo het rechtse circuit testen.

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 14 november 2020 20:34:33 (12%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Shiptronic

Overleden

idd als voor 2x 10 W zit, kan je daar 1 voor achter gebruiken om te testen, slim ;)

Ik weet nog steeds welk merk en type, bouwjaar is 1929. dus lastig info zoeken :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 14 november 2020 20:39:31 (34%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Schrik dat we om een ritje vragen vermoedelijk, haha.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

de auto is een citroen ac4 uit 1929 als ik weet hoe ik hier een foto post dan zet ik er wel een

hierbij een foto van de oldtimer
walter

momenteel heb ik 3 weerstanden van 12ohm gemonteerd tussen de + en de massa voor de pinkdoos ( de oude pinkdoos) hij pinkt wel maar te snel moest hij iets trager pinken dan zouw hij meer licht geven. kan je nog iets doen om hem trager te laten pinken , met de led pinkdoos werkt hij niet(de voor pinker zit de oude lamp langs achter de led ).

Er horen 6V 21W lampjes achter in, bij een lager wattage pinken ze inderdaad te snel. Spul is nog gewoon te koop;

https://www.mecatechnic.com/nl-NL/1-lamp-voor-het-knipperlicht-21-w-6-…

Voorzijde zijn waarschijnlijk BA15S lampjes van 10W.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Is er een verschil in knippersnelheid tussen met en zonder de drie12ohm weerstanden? Klopt het dat je deze test gedaan hebt met de led achteraan? Het is wel de bedoeling dat je extra belasting (bv 3x12ohm of meer) over de lampjes hangt en niet over de accu!

Met de ledpinkdoos werkt hij niet? (Lamp voor, led achter) Ook niet bij niet draaiende motor? Wat doet hij bij niet draaiende motor?

Edit: zou best kunnen Roland. Zou veel verklaren. Is er achter te komen of dit klopt voor de socket smelt? Bij een bevriend Citroën bezitter bv?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Haal de pinkdoos uit de wagen,leg haar op de werkbank en maak een test opstelling met een batterij en twee lampen.
Op die manier heb je ea meer onder controle.
Ten slotte meldt je bevindingen.

langs voor zit een lamp van 10w mat een voet van dia 15 langs achter zat een lamp van 5w met een voet van 9mm dia dus ik kan ze niet verwisselen maar dat led lampje heeft veel meer licht dan die 5w

die weerstanden heb ik voor de pinkdoos bevestigd moet ik die aan de lampen hangen. met de led pinkdoos werkt hij alleen als de motor niet draait