[Jura ] maalmotor verbrand

Hallo allemaal,

Ik heb een Jura Ena 5 op tafel staan waarvan de maalmotor is verbrand. Ik zie dat er een Johnson motor onder zit.

Type: DC751(2)LSG/230V/50Hz

Het maalgedeelte zelf is prima. Weet iemand waar ik een losse Johnson motor kan kopen?

Alvast bedankt!

Gr.

Rob

Original JOHNSON 42.3*68.3mm 220V 11000RPM high speed motor DC751(2)LSG front ball bearing with cooling fan

https://nl.aliexpress.com/item/33036891714.html

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op zondag 15 november 2020 17:02:25 (54%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Hallo Roland,

Bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad ook bij Ali Express al wat gevonden. Ik twijfel of de as hetzelfde is als die van de maal motor. Ik heb de verkoper een bericht gestuurd. Ik hou je op de hoogte.

Groeten,

Rob

Ik zie dat de Johnson motors door Jura zijn vervangen voor Domel motoren. Heeft iemand daar voor mij een typenummer en eventueel adres waar ik ze kan bestellen?

Diamon

Golden Member

Wel een puntje, als de motor in een Jura verbrand is, loopt maalwerk vaak ook niet meer lekker of is versleten. Overweeg prijsverschil tussen complete maalwerk en motor... Vaak nieuwere ook verbeterd type

vergeten

Golden Member

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Klopt smd, het maalwerk is bij nader onderzoek ook versleten. Ik heb dankzij Diamon een nog goedkoper adres gevonden voor onderdelen. Dank daarvoor!

Toch ben ik wel benieuwd waar hun de Johnson motoren vandaan halen (zie onderstaande link). Ik heb het zwarte gedeelte al netjes weten los te maken van de motor. Een losse nieuwe motor zou de kosten nog wat verder kunnen drukken.

https://www.jura-ersatzteile-shop.de/johnson-motor-zu-jura-mahleinheit…

Yep,mee eens, maar motor krijgt het weer voor de krenten met een versleten maalwerk dus vervang hem compleet.Ervaring genoeg er mee gehad...